Airco werkt niet, hoe/wat te controleren?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco werkt niet, hoe/wat te controleren?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207012
    bonny
      Lid sinds:
      28 April 2008

      Hoi,

      Ik heb sinds 6 maanden een Opel Vectra station.
      Het is een Vectra-B-Caravan Y20DTH van 2002.

      Nu met het warme weer blijkt de airco niet te werken.
      De climate controller lijkt te werken maar er komt simpelweg geen koudere lucht dan de buitenlucht.

      Zijn er bekende oorzaken waarom een airco het niet zou kunnen doen?

      Wat kan ik zoal zelf controleren?
      Zijn er airco-reparateurs die prijstechnisch worden aangeraden in omgeving Breda ? (Noord-Brabant)

      Groetjes Bonny,

      #17401780
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        kijk of er druk op het aircosysteem zit, eventjes op de aansluitnippel duwen. als je druk hebt mss eens ander airco gas laten steken en anders zal het de aircopomp zijn die het niet meer doet.

        #17401781
        bonny
          Lid sinds:
          28 April 2008

          Ok, duidelijk.
          Ik neem aan dat airco gas laten bijvullen niet erg prijzig hoeft te zijn, enig idee van prijs?

          Wat zou zo’n aircopomp (en het vervangen hiervan) moeten kosten?

          Bonny,

          #17401782
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Airco bijvullen kost iets van een 50€. paar jaar geleden was de aircopomp van mijn Astra f 1.8 kapot en dat is toch bst een prijzige zaak. (gelukkig viel het bij mij nog onder de tweedehandsgarantie) maar een orginele pomp van Opel koste hier 1200€ een namaak pomp was de helft van de prijs.

            #17401783
            bonny
              Lid sinds:
              28 April 2008

              Ufff, zo’n pomp is toch prijzig, laten we dan maar hopen dat het een kwestie van bijvullen is :thumbup

              Bedankt voor je info,

              Bonny

              #17401784
              DaYaCol
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 May 2006

                Een beetje googlen en je komt een pomp tegen voor €349,00
                Suc 6 ermee.

                Als het echt warm is trek die van mij het ook niet helemaal.
                Dus moet ook worden nagekeken.

                #17401785
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Waarom gaan airco snel kapot, komt dit omdat ze minder goede onderdelen gebruiken?

                  Heb met iedere auto die ik gehad heb steeds het zelfde probleem airco defect, wordt niet goed kaud enzo….

                  Kost ook allemaal super veer geld.

                  #17401786
                  Rene_Ven_mv6
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    Airco systemen gaan veelal kapot (lekken)op de condensor dit omdat hij vooraan zit.
                    Verder lopen veel airco sysytemen kapot door achterstallig onderhoud.
                    dwz dat het systeem geen of zelden een service beurt krijgt.
                    Een airco systeem met te weinig koude middel krijgt een schrale smering waardoor pompen kapot lopen.

                    mvg auto airco mobiel.

                    #17401787
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      oke bedankt voor de nuttige informatie over airco. Ik heb namelijk nu mijn 4 auto met airco en alle auto werkten de airco niet goed. Zal wel komen dat de vorige eigenaren nooit onderhoud hebben gepleegd.

                      Mijn probleem is dat ik de airco eigenlijk nooit gebruik, alleen enkele dagen van het jaar als ik lange afstanden rij met hoge temperaturen boven de 25graden.

                      #17401788
                      Van het Ende Customs
                        Lid sinds:
                        1 April 2008

                        als de pomp niet draait kan dat verschillende redenen hebbe. te weinig r134a. magneet, koppeling, ecc, computer, kabelbreuk, zekering, condensor of relais kapot.
                        verstopping in systeem.
                        zo maar zeggen dat je pomp kapot is. is wel erg kort door de bocht.

                        mvg
                        John

                        #17401789
                        marwess
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 November 2006

                          een servicebeurt dus leeghalen van restgassen drukproef dmv stikstof,vacumeren,vullen van de juiste hoeveeelheid koudemiddel,toevoegen van olie en evt fluor voor een bedrag van 75 euro omgeving van breda een pomp kost voor een vectra inclusief filter/droger 340 euro

                          met vriendelijke groet
                          martin

                          #17401790
                          miketje
                            Lid sinds:
                            14 September 2008

                            ik heb afgelopen week een airco check gedaan. hij heeft al een jaar niet gedaan.
                            ze hadden het systeem op druk gezet en en vervolgens 10 minuten erop gelaten als de meter daalde betekent dta die lek is en als die langzaam oploopt betekent dat die leeg is.
                            wel sloeg mijn ven 1 keer aan toen dta gebeurde. ze zeiden zodra je het gaat vacumeren en vullen dan moet die het gewoon doen omdat die leeg is.

                            klopt dit of is het maar een verkoop verhaaltje?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.