Airco Vraagje astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Airco Vraagje astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248136
    Astra Green
      Lid sinds:
      1 September 2011

      Hoi Allemaal.

      Gisteren scheen het zonnetje :-) en was het redelijk warm in mijn wagen.
      Ik zette de airco aan maar tot mijn verbazing werd deze niet echt koud.
      Een verschil met airco en of uit was er niet echt. (blazer op hoogste stand kwam wel wat koele lucht maar niets bijzonders)

      Nu is mijn vraag, duurt het even voordat de airco koele lucht gaat blazen of hoort dit meteen te gebeuren bij deze wagen?
      De airco zelf is c.a.5 maanden geleden gevuld en getest op lekkages.

      Bedankt voor de reacties.

      Groeten,
      Astra Green

      #18012976
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        als je de airco aan zet moet ie gelijk koele lucht blazen, het kan ook zijn dat de spoel van de pomp kapot is en daarom de pomp niet inslaat ( gebeurt regelmatig )

        #18012977
        Astra Green
          Lid sinds:
          1 September 2011

          OK Bedankt!!

          zal de airco eens na laten kijken.

          #18012978
          Astra16VClub
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2011

            Zo te lezen heb je niet de airco in de winter gebruikt. Je moet een Airco elke week minstens 10 minuten laten draaien omdat je zo lekkages voorkomt. Als hij nu niet meer koud blaas dan kan dit ook zijn dat er ergens een lek zit en het koelmiddel verdampt is

            #18012979
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Dikke kans dat de magnetische koppeling het begeven heeft, dat hoor je vrij regelmatig bij Astra G’s .

              #18012980
              Astra Green
                Lid sinds:
                1 September 2011

                @Astra16VClub.

                Hij heeft ook in de winter regelmatig aangestaan, helpt nogal met beslagen ramen.

                Gezien ik meestal kortere stukken rijd valt het niet zo op omdat wanneer de auto koel is vanbinnen is de bestemming al weer bereikt is, gisteren was het vrij warm vandaar dat ik het merkte, lampje brand wel en qua toeren merk ik ook dat ie aanstaat alleen krijg geen koele lucht.

                Ik zal hem naar de aircoboer brengen.

                #18012981
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  je airco is niet bam in 1 keer koud hoor.
                  kan soms even 1 minuutje duren.

                  dat je er niks van merkt kan goed kloppen

                  -warme auto:
                  eerste even rijden met raampjes open, kan de meeste warmte eruit
                  ondertussen airco al aanzetten en na een paar minuten rijden raampjes dicht doen.

                  -ik weet niet hoe het bij de astra g zit, maar van mijn corsa b deed de airco het in de winter niet, schijnt een beveiliging te wezen dat hij onder de 3 graden niet meer rondpompt.

                  als je hem een ijdje nie meer gebruikt heb, kan je ook eens de airco volgas laten blazen voor een half uurtje. laat de boel maar eens goed rondpompen

                  #18012982
                  Astra Green
                    Lid sinds:
                    1 September 2011

                    Ik moet mijn auto binnenkort toch een keer doorspoelen met forte en olieverversen, zal dan de airco eens vol open knallen voor een half uurtje eens kijken wat er gebeurt!

                    bedankt voor de Tip!

                    @robert_corsa wrote:

                    je airco is niet bam in 1 keer koud hoor.
                    kan soms even 1 minuutje duren.

                    dat je er niks van merkt kan goed kloppen

                    -warme auto:
                    eerste even rijden met raampjes open, kan de meeste warmte eruit
                    ondertussen airco al aanzetten en na een paar minuten rijden raampjes dicht doen.

                    -ik weet niet hoe het bij de astra g zit, maar van mijn corsa b deed de airco het in de winter niet, schijnt een beveiliging te wezen dat hij onder de 3 graden niet meer rondpompt.

                    als je hem een ijdje nie meer gebruikt heb, kan je ook eens de airco volgas laten blazen voor een half uurtje. laat de boel maar eens goed rondpompen

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.