Airco stuk na raparatie motorblok

Forumindex Forums Modellen Astra Airco stuk na raparatie motorblok

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223732
    mhalff
      Lid sinds:
      14 July 2005

      Hallo allemaal,

      Ik zal me even voorstellen.
      Ik ben Matthijs Halff en ben de trotse eigenaar van een Astra G Station uit ’99 met een 16szr motor.

      Dit is m:

      Ik heb deze auto sinds jan 2009.
      Nou begin ik laatst koelvloeistof te verliezen.’

      ik heb eerst de distributie riem laten vervangen want het was onbekend wanneer dit voor het laats gedaan was.
      En gelijk de waterpomp laten doen, waarvan ik dacht dat dat de oorzaak van het lekken was.
      Helaas bleef hij lekker.

      gelukkig is het probleem gerepareerd, er zat een scheurtje in m’n cilinder kop.
      dus cilinderkop vervangen, koppakking, olie vervangen, gelijk een aantal kopstoters vervangen (de motor ratelde).

      dus tot zo ver is alles weer helemaal toppie.

      Alleen sinds ik de auto terug heb werkt me airco niet meer (deze deed het wel toen ik hem wegbracht)
      Als ik het knop je van de airco indruk gaat hij wel branden maar ik zie, voel en hoor niet de compressor aanslaan.

      Is er enig verband tussen de motor en de airco compressor, dat door de reparatie misschien iets niet is aangesloten ofzo?
      De stekker van de compressor zit erin en alle zekeringen zijn nog heel.

      als ik men t mijn odb2 uitlezer mijn astra uitlees geef hij de volgende fout code:

      00057 – A/C Cutoff Request, no Signal
      Not present

      Heeft iemand een idee?

      Komt het door de reparatie aan het blok of is het een los probleem en zou het de compressor spoel kunnen zijn?

      #17701909
      jeroenus
        Lid sinds:
        20 December 2005

        compressor spoel gaat inderdaad wel vaker kapot. Je zou kunnen meten of je spanning op je stekker krijgt en je kunt de weerstand van de spoel meten. Succes!!!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.