Airco spoel defect?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco spoel defect?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220546
    Dare
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2009

      Na de eerste warme dag kwam ik er al achter dat ik geen koude lucht had in mijn opel astra H! Ik dus de airco opnieuw laten vullen , er was niet veel uit dus geen lekkage denk ik…
      Daarna werkte het ding niet niet , de aircopomp draait niet mee dat zou volgens de beste man de spoel moeten zijn. We hebben de spanning naar de spoel gemeten en die 14V dus de auto wil de airco aanzetten. Airco uit in de auto en de spanning is 0V

      Wat denken jullie en wat is een reele prijs voor het
      vervangen van de spoel? Er wordt 100 euro gevraagt…
      De auto heeft 160.000 gelopen is dit de 100 euro waard of kan ik beter er 300 euro tegenaan gooien voor een revisie pomp?

      Groet

      Remko

      #17664128
      Dare
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2009

        Help:hmmz

        #17664129
        navreen76
          Lid sinds:
          30 May 2007

          gewoon nieuwe spoel er tussen….. prijs is goed want het koelsysteem hoeft hier niet voor open gemaakt te worden.

          #17664130
          marwess
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2006

            eerst even na gaan of er een modificatie is geweest op de astra h (een van de eerste)

            je heb kans als je de spoel vervang dat je dat binnen een week of twee weer kan doen dit ligt aan de ecu en er is een modificatie van

            gr

            martin

            #17664131
            navreen76
              Lid sinds:
              30 May 2007

              origineel gepost door marwess
              eerst even na gaan of er een modificatie is geweest op de astra h (een van de eerste)

              je heb kans als je de spoel vervang dat je dat binnen een week of twee weer kan doen dit ligt aan de ecu en er is een modificatie van

              gr

              martin

              leg dit eens uit. want hoe kan een ECU de spoel kapot maken als de spoel op 14 volt werkt en de boordspanning overal eigenlijk nergens hoger is tijdens het rijden.

              #17664132
              marwess
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2006

                waarom het zo is kan ik je niet uitleggen,heb zelf bij opel gewerkt in de garage en in (tis) is er een modificatie geweest omdat er regelmatig spoelen stuk gingen ook die net vervangen waren.

                zodra ik weer tis heb kan ik het wel opzoeken voor je

                gr

                martin

                #17664133
                navreen76
                  Lid sinds:
                  30 May 2007

                  Ik ben benieuwd.. want dit vind ik toch een vreemd verhaal.

                  #17664134
                  Van het Ende Customs
                    Lid sinds:
                    1 April 2008

                    wat voor airco heb je?
                    Handmatig of ECC?

                    #17664135
                    JoopvanBennekom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 February 2009

                      Ik ben ook benieuwd wat deze modificatie is dan…..

                      #17664136
                      navreen76
                        Lid sinds:
                        30 May 2007

                        trouwens. ik heb voor 75 euro een pomp van een sloper af gehaald die nog netjes op druk stond . 600 gram opgevangen na afpompen. deze pomp gemonteerd en lopen als een zonnetje na al de koeltechnishe maatregelen getroffen te hebben uiteraard. dus een pomp van een sloper af halen kan dus wel lonen.

                        Let wel op. olie aftappen en nieuw vullen, bij mij was dat 220 ml wat ik na aftap erin gedaan heb.. Loopt als een zonnnetje nu met deze tropishe tempraturen.

                        #17664137
                        tweeling
                          Lid sinds:
                          20 August 2010

                          Dit is een modificatie van een aircopomp met inwendige spoel.Deze werkte op 5 volt. Deze is naar een defecte pomp niet meer te verkrijgen en je krijgt dan een ander type die op 12 volt werkt.Op het moment dat je het elek. gedeelte niet aanpast gaat deze koppeling klapperen en gaat kapot. Bij vervanging zit deze beschrijving er altijd bij.
                          Gr.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.