Airco slaat niet meer aan

Forumindex Forums Modellen Astra Airco slaat niet meer aan

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254726
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Ik ervaar al een tijdje beslagen ruiten (elke winter). Dus ik dacht dat ligt aan het weer of hij lekt gewoon ergens. Eigenlijk nooit gekeken of de airco wel werkte. Maandag sloeg hij nog aan toen ik hem voor het eerst uit en weer aan zette (hij staat normaal altijd aan, ECO is een vies woord :D).

      Maar gister wederom beslagen ruiten. Alleen het hoekje van de zijruit bij de spiegel bleef helder, maar dat kwam omdat de blazer vol open stond.

      Gister even naar de garage geweest, toen heeft de monteur even vlug gekeken, maar kon zo niks raars vinden. Hij heeft hem even bijgevuld, ondanks dat er nog 400 van de 500 gram in zat. Daarna sloeg hij nog niet aan, maar nadat hij de accu had losgehaald, sloeg hij direct aan. Maar vanmorgen wederom niets. Op verschillende momenten tijdens de rit getest, maar hij slaat niet meer aan.

      Aangezien er nog zoveel inzat denk ik niet dat hij ergens lekt…maar wat dan wel?

      #18099031
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        Airco magneet (spoel )

        #18099032
        boeiend
          Lid sinds:
          10 February 2006

          onder de 5 graden werkt de airco zo-ie-zo niet… dus als het dadelijk weer warm weer is en hij slaat dan nog niet aan, wordt het tijd om verder te zoeken….

          #18099033
          Tusk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 January 2009

            maandag was t +1, gister -2 en vanmorgen -4
            dus die vlieger gaat ook niet op :)

            #18099034
            marijnl1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              Nee airco hoort altijd te werken alleen zul je hem inderdaad minder goed voelen in de winter dan in de zomer
              :jerry

              #18099035
              Tusk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 January 2009

                het gaat niet over voelen of niet. Ik hoor de pomp gewoon niet meer aanslaan. Ook het stationair verbruik blijft gelijk nadat ik de airco inschakel

                #18099037
                thereaper
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 March 2011

                  Bij mij gaat de airco ook niet aan met dit weer, alleen als het kouder is als 5graden dan word hij uitgezet.
                  Staat volgens mij ook in de handleiding van je auto.
                  Je toerental word ook niet verhoogd zoals normaal al je hem aan zet.

                  #18099038
                  xladage
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2008

                    bij mij draait de airco ook helemaal niet onder de 5 graden

                    #18099039
                    R van Lune
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 March 2012

                      Volgens mij kan een airco niet werken onder de 5 graden. Iets met het omzetten van vloeistof naar gas ofzo. Weet niet het precies van hoe of wat…..

                      #18099036
                      Har Opel
                        Lid sinds:
                        13 November 2010

                        Heb exact hetzelfde probleem, ook beslagen ramen en normaal ook onder nul slaat mijn airco altijd aan, je merkt het als je hem inschakelt je voelt dat hij iets inhoud bij inschakelen, zeker als je stationair draait dan zie je bij inschakelen het toerental iets terug vallen.

                        Zijn vaak dure grappen as maandag weet ik meer dan meten ze alles ff door, oh ik heb een Astra Station F 1996 dit ter info.

                        #18099040
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Hoort niet onder de 0 graden aan te slaan..

                          Willem

                          #18099041
                          hawk45
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 June 2009

                            Ook ik had dit probleem en ben gisteren naar de VOD gegaan en inderdaad wat de meesten van jullie al zeiden, onder de 5 graden

                            buiten temp. mag hij niet meer aanslaan om bevriezing van de pomp en leidingen van het voertuig tegen te gaan,

                            dit is een fabrieks beveiliging. :thumbup

                            #18099042
                            miraltje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              is geen beveiliging van fabriek,heeft met natuurkundig proces te maken.

                              het type koude middel r134a heeft bij een temperatuur van 4 graden of lager nagenoeg geen druk meer
                              hierdoor kan geen omzetting meer plaatsvinden van gas naar vloeistof

                              druk en temperatuur hebben een vaste verhouding in de koudetechniek bij 0 graden is de druk ongeveer 0 bar terwijl r134A bij 1,5 bar pas functioneert bij ingeschakelde airco.

                              #18099043
                              Har Opel
                                Lid sinds:
                                13 November 2010

                                Dus als ik het goed begrijpt en mijn auto staat as maandag binnen in de garage waar het 20ºC zal zijn dan zou me airco moeten werken………

                                Ik hoop het want je schrikt van de kosten als je daar iets aan krijgt in 2010 had ik geluk met een kapotte stekker aansluiting en nu hoop ik dat hij niet werkt vanwege de kou.

                                Laat het weten.

                                #18099044
                                Har Opel
                                  Lid sinds:
                                  13 November 2010

                                  Zo vandaag 28 januari de airco laten checken bij de Opel dealer, 2 uur arbeid x € 80 en de airco is niet gemaakt maar alleen nagekeken en beoordeeld.

                                  Voorlopige conclusie..condensor is lek verloor de helft van de inhoud..normaal is die 900 gram en er zat 500 gram in het systeem.
                                  Airco pomp slaat ook niet aan ook niet bij 100% vullig..zoeken zoeken zoeken..pomp krijgt geen stroom volgens monteur en dat kan wijzen op…airco schakelaar kapot in dashboard ( dat zijn dure zegt men ) of een sensor kapot…al met al 1 ding is zeker de condensor lekt.
                                  Advies…imitatie condensor zou me € 95 kosten origineel is die vele malen duurder en werd afgewezen ook omdat me auto al 17 jaar oud is

                                  Wil denk toch de airco weer aan de gang hebben dus is kijken via via of het wat goedkoper kan als de dealer.

                                  #18099045
                                  Tusk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 January 2009

                                    Het bleek uiteindelijk toch de recirculatieklep te zijn (alweer).

                                    De airco van een astra h met ECC draait niet onder de +2 graden. Althans zo stond in de software van de opeldealer

                                    Verstuurd van mijn Desire HD

                                    #18099046
                                    Har Opel
                                      Lid sinds:
                                      13 November 2010

                                      2ND opinion laten uitvoeren buiten de Opel dealer..conclusie condensor lek en een sensor kapot
                                      Kosten als ik het laat maken +/- € 400

                                      En er werd gelijk bij gezegd dat de airco pomp ook kapot kan gaan omdat die 17 jaar oud is en dan heb ik weer een groot kosten plaatje want die schijnen nogal duur te zijn

                                      Bij de Opel dealer zou het me zo’n € 850 gaan kosten

                                      Weet niet of ik dat nog laat doen omdat hij tenslotte al 17 jaar oud is, vroeger reden we toch ook niet in auto’s met airco dus misschien laat ik wel zo, voor dat geld kan ik ook een uitgebreide voorjaarsbeurt laten uitvoeren met APK

                                      Is kijken wat jullie er van vinden auto verkeerd verder in top conditie dit is het enigste wat defect is de airco

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.