Airco probleem Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airco probleem Vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272592
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Ja, het is het weer ervoor. En nee, ik zit niet koel in de auto. king: (sarcasme)

      Maar mijn airco is al drama sinds de aanschaf van de auto, en Opel in Hoorn heeft het nooit knap opgelost in de tijd.

      Mijn airco vulmiddel is bijgevuld en hij lekt niks. De pomp zou goed moeten zijn is al eens na gekeken. Toch als ik de airco aanzet met dit weer gebeurt er niks, er is geen verschil met de normale ventilatiestand. Wat kan er nog meer aan een airco stukgaan?

      Tevens ben ik ook klaar met de klima control. Het is een halve climate control. Dus kan wel temp instellen. Maar niet voor links en rechts gescheiden. Koele lucht komt er zeker niet uit en op welke stand ik de ventilatie ook zet, hij blaast nauwelijks tot niet uit de middelste twee openingen.

      Met vorige Opels gaat auto koel maken prima, maar de Vectra C is een redelijk drama. :hmmz Ik krijg de auto niet koel van binnen, zonder airco zou de ventilatie nog wel wat mogen doen.

      Ik heb experts nodig!

      #18289308
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wat de airco betreft. Is uit te lezen met een op-com/tech-2. Druk en of de pomp wel of niet aanslaat etc..

        Interieur filter wel nieuw/Redelijk nieuw?
        Blaast de lucht wel goed langs de voorruit en of voeten?
        Zou denken dat er 1 of andere stelmotor van de kleppen die de luchtstroom regelen niet werkt

        #18289309
        wagnas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Bedankt voor je antwoord.

          Mischien is het inderdaad wel zo’n klep die niet goed zit. Het rare is dat hij wel redelijk uit de 2 openingen blaast die bij de spiegels zit, maar uit de 2 openingen bij de radio komt nauwelijks wat, maakt niet uit welke modus je hebt ingeschakeld. Je verwacht in een grote auto met grote ventilatieopeningen (en dat zijn het) dat je redelijk een storm kan veroorzaken als je de fan op 4 zet.

          Denk dat ik volgende week een afspraak ga maken om m’n hele ventilatiesysteem te laten checken. OP-com checken kan ik niet zelf.

          #18289310
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            je had eigenlijk direct na de aanschaf een second opinion moeten vragen bij een aircoboer.
            garages doen er alles aan om niets te hoeven repareren in garantie.

            ze sturen je dan altijd weg met van die lulkoek antwoorden als . . . we hebben het stekkertje schoongemaakt e.d.

            deden ze bij mij ook met mn abs.

            #18289311
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              De airco in een vectra c werkt wel iets anders dan in andere vectra’s.
              Je kan in het menu de kracht van het blazen instellen.
              Tevens ook waar hij blaast. Uit de middelste dash-roosters komt het minste lucht. Maar als je de buitenste roosters dicht zet .. dan blaast ie harder.
              En als je die op je achterbank ook uitzet dan nog iets harder.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.