Airco hoorbaar Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Airco hoorbaar Zafira B

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272981
    Blackbull
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 July 2004

      De aircopomp van onze zafira B uit 2005 is hoorbaar. Hij is hiervoor terug naar de dealer geweest en zij hebben de airco bijgevuld. Toch merk ik bij grotere belasting dat het geluid terug komt. De dealer geeft aan dat het kenmerkend is bij dit type auto dus dat bij grotere belasting je hem altijd wel zult horen. Echter is dit geluid zo goed hoorbaar dat ik er mijn twijfels bij heb. Wat is jullie ervaring hiermee?

      #18292214
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Hebben ze er ook voldoende compressor olie in gedaan? Wij hebben veel zafira’s in onderhoud maar hoor bij geen de pomp

        #18292215
        Blackbull
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 July 2004

          Bedankt voor je reactie Nick :thumb Toen ik hem terug kreeg gaven ze aan dat er te weinig vloeistof in zat dus hebben ze hem bijgevuld. Geen idee of ze hier voldoende olie bij hebben gedaan. Maar goed, als het geen bekende zafira kwaal is dan ga ik er gewoon na de vakantie mee terug…

          #18292216
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Zeker terug mee gaan als Nick zegt dat het niet standaard is. Nick is een echte kenner van Opels. Werkt al jaren bij een Opel dealer namelijk. :thumb :thumbup :wors

            #18292217
            Blackbull
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 July 2004

              Vandaag de auto weer naar de dealer gebracht voor de airco. Ze gaan nu de pomp eraf halen en hier nieuwe olie in doen. Ze geven aan dat als het hiermee niet verholpen is ze het niet mooier kunnen (willen) maken dus hoef met andere woorden met dit probleem niet meer terug te komen… Hij gaf aan dat zolang de airco het doet het niet uit maakt dat ie geluid maakt… :sleeping Benieuwd of dit de oplossing is anders dan ga ik gewoon er weer mee terug want het klinkt écht niet goed. Het is nu ook bij lage belasting en is de ene keer haast niet hoorbaar en de andere keer snoei hard alsof er zand in de pomp zit.

              #18292218
              Blackbull
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2004

                Pfff, auto opgehaald bij de Opel dealer in Zevenaar. Ze hebben het systeem gespoeld en het opnieuw gevuld met meer olie. De beste man gaf wel wederom gelijk aan dat ze het niet mooier kunnen maken dan dit. Wederom was het een veel voorkomend probleem en de airco koelt gewoon dus moet maw niet zeuren. Ook gaf hij mij aan dat het een oudere auto is :wtf En dus komt dit voor… Heb de beste man maar gelijk verteld dat ik daar niet mee akkoord ga en dat wanneer het niet goed is opgelost ik weer terug kom. Dit moest ik dan met de verkoper zelf bespreken.

                #18292219
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Zit hem in de pomp, mijn astra heeft het ook.

                  #18292220
                  Blackbull
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 July 2004

                    Is dit iets wat kwaad kan? Klinkt alsof hij er binnenkort mee ophoudt namelijk…

                    #18292221
                    Nick-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      mijn pomp op de astra is mooi stil hoor ( astra g 2004 )

                      #18292222
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Mijne doet dit al meer als 2 jaar koelt nog perfect.

                        #18292223
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Mijn airco pomp van de Zafira A bj:2002 hoor je ook niet. Je hoort alleen de airco fan als je naast de auto staat. Zelfs als je motorkap open hebt staan hoor je alleen de airco fan draaien. Volgens mij licht het inderdaad aan het type airco pomp want je hebt.

                          #18292224
                          vfrmarcel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 December 2012

                            Heb ik ook en als deze bijvul is het even tijdje weg , ze denken aan de expantieklep
                            Deze zit op een rot plaats om te vervangen

                            #18292225
                            Blackbull
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 July 2004

                              Toch maar weer een mail gestuurd naar de verkoper want het geluid is dubbel en dwars terug. Maakt ook echt herrie. Ze gaan nu de pomp vervangen, hopelijk is het hiermee opgelost.

                              #18292226
                              JME
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 October 2014

                                Hier hetzelfde probleem. Geluid neemt toe naarmate je toerental toeneemt. Hoor je dus vooral bij hoge toeren op lage snelheid (tot ca. 60 km/u), bij hogere snelheid wordt het overstemd door het motor- en omgevingsgeluid. Volgens mijn garage (geen Opel dealer) is dit een vaker voorkomend probleem bij met name Zafira en Astra en ligt het inderdaad aan de pomp. Opel zou een vervangende pomp hebben uitgebracht waarin het euvel verholpen is, maar omdat het erg duur is en het geluid geen invloed heeft op de werking wordt dit niet standaard vervangen.

                                #18292227
                                Blackbull
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2004

                                  Na het vervangen van de pomp is het geluid inderdaad weg. Uiteraard hoor je hem nog wel iets maar dat is logisch. Bij mij viel het gelukkig onder de garantie, maar begrijp dat, zolang de airco gewoon werkt, je niet staat te springen om zo’n grote uitgave…

                                  #18292228
                                  Jantjedub
                                    Lid sinds:
                                    20 September 2013

                                    Als je de snaar loshaalt van de pomp kun je de koppeling loshalen dmv het verwijderen van een borgring. Aan de achterzijde van deze poelie zul je zien dat er 1 of soms meerdere ringen zitten om de afstand van de poelie tov de pomp te bepalen.
                                    Soms als bijv. De magneetspoel is vervangen en dus de poelie is los geweest is die ring of 1 van de in geval van meerdere, er tussen uit gevallen zonder dat iemand daar erg in heeft gehad.
                                    Gevolg: poelie te dicht op de pomp en loopt dus aan.
                                    Dit zou ook kunnen komen door slijtage van de betreffende ring/ringen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.