Airbaglampje.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airbaglampje.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244913
    V6-Midnight
      Lid sinds:
      14 December 2011

      Hallo..

      Smorgens als de auto koud is en ik zet de auto op contact dan gaan zoals normaal alle lampjes branden.
      Even daarna dooft alles, ook het airbag lampje.
      Als ik de auto dan start gaat mijn airbag lampje weer +/- 6 seconden aan, en gaat daarna uit, en brandt ook niet meer.
      Pak ik na 4 tot 8 uurtjes de auto weer, blijft het nog steeds normaal.

      Zet ik de auto savonds neer, en hij staat ongeveer 14 uurtjes tot de volgende ochtend, en ik wil hem dan starten dan is het er wel weer.

      Wat kan dit zijn?

      -betreft een Vectra 2.5 v6 uit ’97

      mvg..

      #17968351
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        …Even laten uitlezen…

        Kan van alles zijn, van vocht in de stekker tot aan een te hoge weerstand in airbag of gordelspanners. Foutcode zou er nog in moeten staan.

        Succes!

        #17968352
        V6-Midnight
          Lid sinds:
          14 December 2011

          @TWA wrote:

          …Even laten uitlezen…

          Kan van alles zijn, van vocht in de stekker tot aan een te hoge weerstand in airbag of gordelspanners. Foutcode zou er nog in moeten staan.

          Succes!

          Zal ik laten doen, wat dit stoort me,,,heeft ie nog niet gedaan namelijk.
          Ik zou ook de stekker er eens uit kunnen halen, en weer opnieuw erin doen.
          Alleen even zoeken hier waar ik de stekkers kan vinden en welke ik los moet koppelen.

          Alvast bedankt.

          mvg..

          #17968353
          roodrunner
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Laat eens je accu doormeten mischien is die niet goed meer.

            Ik had namelijk een soortgelijk probleem maar dan met het lampje van de tc en bij mij gaat het
            om een vec c maar mischien is dit bij jou ook wel het probleem.
            Want na het vervangen van de accu was het bij mij opgelost.

            Groeten,
            Patrick

            #17968354
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Beste is zelfs de stekkers er tussenuit halen. Moet je dan solderen. Stekkers geven vaak verhoogte weerstand aan. Geen AMPies gebruiken, helpt niet.

              Maar eerst ff uitlezen, weet je meer.

              #17968355
              V6-Midnight
                Lid sinds:
                14 December 2011

                @roodrunner wrote:

                Laat eens je accu doormeten mischien is die niet goed meer.

                Ik had namelijk een soortgelijk probleem maar dan met het lampje van de tc en bij mij gaat het
                om een vec c maar mischien is dit bij jou ook wel het probleem.
                Want na het vervangen van de accu was het bij mij opgelost.

                Groeten,
                Patrick

                het kan er niet mee te maken hebben dat ik een versterker op de accu heb aangesloten toch?
                heb toen de plus los gehaald, en de stroom kabel van de versterker gemonteerd, en alles weer netjes vast gezet.
                accu is naar mijn mening goed, start meteen, ook na auto uit te hebben gehad met muziek aan. (niet te lang natuurlijk lol

                #17968356
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Accu zou je dan ook merken…zou bv je accu lampje branden als je vol vermogen vraagt (radio aan, blower vol aan of airco, groot licht aan, achterruit verwarming aan).

                  #17968357
                  roodrunner
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 October 2011

                    Ik zeg ook niet dat de accu in dit geval het probleem is, maar zoals het probleem
                    omschreven wordt lijkt het heel erg op het probleem wat ik had.
                    En het kijkglaasje van mijn accu was toen netjes groen en verder met starten had ik
                    nergens geen problemen mee.
                    Maar als je de accu even door laat meten, dan weet je het vlug genoeg.

                    En anders even wachten totdat wimv6 online is, mischien weet hij wel wat het
                    probleem zou kunnen zijn.

                    Groeten,
                    Patrick

                    #17968358
                    V6-Midnight
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      @roodrunner wrote:

                      Ik zeg ook niet dat de accu in dit geval het probleem is, maar zoals het probleem
                      omschreven wordt lijkt het heel erg op het probleem wat ik had.
                      En het kijkglaasje van mijn accu was toen netjes groen en verder met starten had ik
                      nergens geen problemen mee.
                      Maar als je de accu even door laat meten, dan weet je het vlug genoeg.

                      En anders even wachten totdat wimv6 online is, mischien weet hij wel wat het
                      probleem zou kunnen zijn.

                      Groeten,
                      Patrick

                      We zullen zien,,morgen even accu doormeten,,en afspraak maken voor uitlezen.
                      :thumb

                      mvg Pascal.

                      #17968359
                      V6-Midnight
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        Geen zin gehad met deze regen vandaag in t Zuiden van Limburg de accu door te meten.
                        Toch ben ik naar de garage gegaan om uit te leggen wat t probleem is.

                        Mij is mede gedeeld geworden, dat als t air bag lampje vanzelf uitgaat, me nog niet druk moet maken, en dat hij, zolang het airbag lampje uit is, de foutcode niet kan vinden.
                        Blijft het lampje dalijk aan,,dan kan hij de foutcode/storing vinden.
                        Deze persoon is in orde, en ik ken best wat mensen die er hun v6 laten repareren etc..Daar heb ik geen gedachten over.
                        Maar ik vind het wel vreemd dat t lampje aangaat na koude start en dat 10 sec lang. Maar wel vanzelf uitgaat, en ook niet brand tijdens een rit.
                        Dus dit wordt even afwachten.

                        mvg…

                        #17968360
                        V6-Midnight
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          De laatste 2 ochtenden deed hij weer normaal.
                          Dus ook vanochtend toen ik de Vec startte, deed t airbag lampje weer normaal.
                          Vreemd.
                          Toch even in de gaten houden hoe dit uitpakt.

                          mvg..

                          #17968361
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Tech2 er aan of opcom….ohm-waardes checken van het airbag systeem.

                            9vd10 keer stekkers onder de stoelen die problemen geven

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.