Airbag + stuur GTS in vectra c comfort…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airbag + stuur GTS in vectra c comfort…

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212939
    bono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2009

      Hoi allemaal,

      Mogelijk dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem:
      Kortgeleden heb ik een driespaaks leren stuur uit een GTS van 2004 gekocht zodat ik deze kon plaatsen in plaats van het kunststoffen stuur in mijn comfort uit 2002.
      Het stuur paste perfect en de stuurbediening deed het ook allemaal keurig, alleen…….toen ik mijn airbag wilde monteren had deze 2 aansluitingen (een paarse en een gele) en mijn veccie heeft alleen een gele stekker!
      Kan iemand mij een oplossing voor dit probleem geven zodat de airbag toch werkt (als dat kan!) op alleen die gele stekker?!
      Of is dat uberhaupt niet mogelijk?
      Zo niet, dan heb ik nog een zo goed als nieuw leren stuur in de aanbieding…hahaha…
      Graag hoor ik een oplossing!
      Alvast bedankt.

      Mvg, Bono.

      #17534812
      ahrend
        Lid sinds:
        31 December 2005

        Is die paarse misschien voor de stuurbediening ??:hmmz

        #17534813
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          nee, volgens mij heeft de airbag idd 2 aansluitingen geel en paars.Maar waarom ?? geen idee.

          Is het niet mogelijk om de airbag zelf uit het omhulsel te halen en je eigen airbag er in terug te plaatsen?? De zeg maar het metalen gedeelte loshalen van de kunsstof-kap.

          Dit kon nl. bij de vec B wel.

          #17534814
          bono
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2009

            Nee de paarse is niet van de stuurbediening die heeft een eigen stekker (bruin).
            En de airbag omzetten lijkt mij ook geen optie want het oude stuur is een vierspaaks en het nieuwe een driespaaks.
            Dus wie het weet mag het zeggen….

            #17534815
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              ik bedoel dat je de airbag zelf ( dus niet de airbag-unit zijn geheel ) overzet.
              De airbag zelf zit waarschijnlijk gewoon geklemt in een plastic/kunsstof behuizing. haal de airbag van het kunsstof af en klik die dan in de nieuwe.

              De airbags zelf zijn allemaal gelijk ( zelfs van verschillende merk auto’s )
              Alleen de behuizing is anders. maar die gebruik je dan van je oude stuur !!

              Ik hoop dat je het nu snapt !! ;)

              #17534816
              astragsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                je hebt airbags met 1 aansluiting (1 traps) en met 2 aansluitingen (2 traps) die met 1 aansluiting zijn als het goed is alleen op het modeljaar 2002 geleverd.

                #17534817
                bono
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 July 2009

                  Ok speaker ik zal eens kijken, hopen dat het lukt!
                  Als het is zoals jij zegt dan moet het lukken. (hopelijk)

                  Maar wat is het verschil tussen een enkeltraps en een tweetraps airbag dan?!

                  Greetz, Bono.

                  #17534818
                  astragsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    een enkeltraps wordt 1 x volledig opgeblazen, een 2-traps wordt eerst half en dan een fractie van een seconde later volledig opgeblazen

                    #17534819
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      maak anders ff een pic van de achterkant van je airbag. Dan kan ik het je zo vertellen.
                      En anders kom je maar ff langs !

                      #17534820
                      bono
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 July 2009

                        Ok luitjes bedankt tot zover :thumbup, morgen ga ik ff kijken of ik eruit kan komen en of het lukt.
                        Mochten er dan nog vragen zijn :wtf dan kom ik zeker weer ff op het net.

                        Greetz, Bono.
                        :afro

                        #17534821
                        bono
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2009

                          Hoi Peter,

                          Ik heb je een u2u gestuurd…

                          Mvg, Bono.

                          #17534822
                          didi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2011

                            en hoe kan je weten (zonder je stuur eraf te halen) welke soort airbag je hebt?
                            1 traps of 2 traps.

                            en wat is het visuele verschil?
                            heb namelijk een lederen stuur op het oog voor men Astra H, maar wil zeker zijn natuurlijk

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.