[Agila]egr klep vraagje.

Forumindex Forums Techniek Ecotec [Agila]egr klep vraagje.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208800
    ArsLP
      Lid sinds:
      6 February 2009

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Agila 1.2 (ecotec) van het bouwjaar 2003 met 92.500 km op de teller.
      Ik heb hier een hoop gelezen over het gedonder wat men kan krijgen van een niet goed werkende egr klep.
      Mijn Agila een perfect karretje trouwens, loopt mooi rond.
      Maar soms wil hij zomaar in toeren omhoog schieten bij het loslaten van het elektronische gaspedaal. Ik ben hier voor al bij de garage geweest en deze vertelden mij dat dit gebeurde door de boordcomputer en dat hier niets aan te doen is.
      Zou ik dit misschien kunnen oplossen door het afdoppen van de egr klep?

      Nog een vraagje: waar zit de egr klep in de Agila 1.2 (bj 2003)

      Alvast iedereen bedankt, Leo. king:

      #17465540
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bij de 1.2 (X12XE Z12XE) motor is de EGR klep niet echt storings gevoelig.

        Luchtmassameter is vaak het probleem

        Willem

        #17465541
        ArsLP
          Lid sinds:
          6 February 2009

          Dank U voor het antwoord, ze hebben de boordcomputer al wel eens uitgelezen, maar daar kwam toen niets uit.
          Ik zal deze dan nog eens laten testen door de garage.

          Mvg. Leo. king:

          #17465542
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            doe eerst is info wat zo,n lucht massameter kost zie e.bay nog geen e 40 zou ik er voor gaan nieuw er tussen i.p.v. weer opnemen met de garage ??zoals wim zegt dat de egr niet de boosdoener is (altans niet bekend) is dat de voordelige manier , en zit er zo tussen

            bert

            #17465543
            ArsLP
              Lid sinds:
              6 February 2009

              Ze hebben vanmiddag de computer uitgelezen en geen foutmeldingen kunnen vinden.
              Ook hebben ze de lucht-massameter door gemeten en deze voldeed aan de gestelde eisen, of terwijl hier was ook niets mis mee.
              Waarom het toerental regelmatig omhoog gaat nadat het gaspedaal is losgelaten weet men mij niet te vertellen.
              Ze zeggen alleen dat de computer dit regelt, en de computer doet dit om het eventuele overtollig brandstof te doen verbranden. :o
              Dit schijnt weer beter te zijn voor het milieu, zeggen ze. :hmmz

              Mvg, Leo. king:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.