AGILA RAAMSCHAKELAAR/S AGILA 2008

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila AGILA RAAMSCHAKELAAR/S AGILA 2008

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357827
    R@oul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2017

      Opel leden,

      Lange tijd werkte mijn rechter raam schakelaar niet (naar boven) na het wassen van mijn auto nu ook niet naar onder.

      Het vreemde is dat de linker raamschakelaar voor de rechtse deur nu ook niet meer werkt.

      Schakelaar nagezien en de contacten zuiver gemaakt. Raam gaat nu wel naar boven.

      Ik dacht schakelaar is stuk dus een nieuwe er in. Nu gaat raam nog steeds wel naar boven / niet naar beneden.

      Het raam werkt wel met een losse stroombron van 12 volt (dus motor is goed.)

      Wie weet wat het euvel is.

      En is het eventueel mogelijk om een schema te verkrijgen.

      Al vast bedankt R@oul

       

      #18357835
      R@oul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2017

        Opel Leden,

        Naar aanleiding van de defecte raam schakelaars het volgende.

        Het euvel is opgelost.

        Aan de bestuurders kant heb ik de schakelaar gedemonteerd en zag bij de plugaansluiting op de print dat een

        contact rondom het pootje bruin was (mijn idee, te heet geweest)

        Ik heb bij het betreffende contact de print voorzichtig open gefreesd (omdat het kastje niet is open te krijgen zonder

        een knop kapot te breken) en zag bij het soldeerpunt dat het printspoor onderbroken was.

        Ik heb daar twee dunne litse draadjes uit een tweelingsnoer over gesoldeerd om de verbinding weer te herstellen.

        Na deze reparatie was alles weer werkend en (zo’n €90.= voor een tweedehands schakel unit bespaard)

        P.S. het contact herstellen mag niet met een dik draadje omdat er anders geen beveiliging op deze print zit.

        Ik hoop dat als je dezelfde problemen krijgt iets hebt aan deze info.

         

        Gr, R@oul

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.