Agila Problemen met lichtzoemer, lichtverklikker

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila Problemen met lichtzoemer, lichtverklikker

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348802
    TranceXL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2017

      Hallo iedereen, ik heb een probleempje met de lichtzoemer/verklikker van mijn OPEL Agila A (H00) 1.2 16V Twinport (59 KW, Van Jaar 07.2004). Ik heb de auto nog niet lang, in eerste instantie dacht ik dat er geen zoemer op zat die je waarschuwt als je het licht aan laat en uitstapt, totdat hij het opeens wel deed. Maar hij doet het niet altijd, dat is juist het vervelende, de deurschakelaar reageert goed, als ik die maar net indruk gaat het licht direct uit, ik heb begrepen dat de zoemer achter de lichtschakelaar, toen hij het op een gegeven moment wel deed heb ik hem laten zoemen en heb plaats gemaakt om onder het dashboard te kijken, links achter de lichtschakelaar zit een relais, stekker er afgetrokken, maar zoemer blijft doorgaan, dan heb je in de directe omgeving nog twee relais zitten, deze zitten naast elkaar, als bovenste een kleine witte, daarnaast een iets grotere zwarte, jammer genoeg is het mij niet gelukt deze los te trekken tijdens het zoemen,( is er een bepaalde methode?), ik dacht dus dat in een van deze twee de zoemer zat, het is erg moeilijk te lokaliseren van waar het geluid komt, als je op dee twee relais zoals ik ze maar even voor het gemak noem je vingers legt voel je niets als de zoemer gaat. Wie kan mij evt. verder helpen, bij voorbaat mijn dank, groet Hans (heb geprobeerd een foto te uploaden van mijn downloadmap, maar dit lukte niet)

      #18362707
      Fedos Lahaije
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 February 2018

        Had ik ook. Zoemer zit aan de achterkant van de temperatuurmeter (links). Zat een pootje los. Vast gesoldeerd20181228_144057en werkt nu prima!

        #18362709
        TranceXL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2017

          Bedankt voor de info, het was mij in principe wel duidelijk dat er iets los zat omdat hij het af en toe doet, dit word voor mij teveel werk dus laat ik het maar gewoon zo, de garage word te duur voor mij.

          #18546323
          M Hardorff
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 September 2023

            Ik heb een Opel Agila 2004 maar vergeet soms het grote licht uit te doen dus accu leeg etc is daar een verklikkertje voor te krijgen die direkt zoemt als ik het licht vergeet uit te doen?

            #18546678
            martin180
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2021

              Goeie tip die van mij doet het ook niet meer binnenkort ook maar eens de tellers er uit halen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.