Afwatering dakraam lekt

Forumindex Forums Modellen Calibra Afwatering dakraam lekt

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213185
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Ik ben er vandaag achter gekomen dat de waterafvoer van het dakraam door de a-stijl bij de bestuurder niet meer goed is. Als ik water in het dakraam laat stromen komt er bovenaan de a-stijl (achter het plastic) water naar binnen. Aangezien het meer is dan een paar druppeltjes, vermoed ik dat de slang niet meer goed is aangesloten.

      In de Haynes manual vind ik een opmerkelijke beschrijving:
      The sunroof is a complex piece of equipment consisting of a large number of components. It is strongly recommended that the sunroof mechanism is not disturbed unless necessary. If the sunroof mechanism is faulty, or requires overhaul, consult a dealer for advice.

      Is het echt zo complex dat de Haynes manual er niks over zegt? Want dat valt me tegen aangezien er voor de rest toch ook wel ingewikkelde klusjes in de manual staan…

      Heeft iemand ervaring met het in orde maken van de afwatering en is het te doen (voor de autoklusser)? Of moet het hele dakraam eruit en kan ik daarvoor beter langs de dealer?

      #17537864
      berg
        Lid sinds:
        23 December 2006

        Dat probleem heb ik ook gehad water stroomde niet meer door het plastic bus in de stijl heb het dakraam er uit gehaald en met lucht druk de buisjes door geblazen die zatten verstopt bij mij was het probleem toen opgelost ;)

        #17537865
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Als de afwatering verstopt zou zitten, zou ik verwachten dat het water in de goot van het dakraam blijft staat. Bij mij loopt het water over de interieurkap van de a-stijl. Of had jij hier ook last van berg?

          #17537866
          berg
            Lid sinds:
            23 December 2006

            Dan moet de dakraam goot met water staan dat was bij mij zo en toen kwam in in de hoek stijl druppel gewijs naar binnen.

            #17537867
            Opaul
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              Dan ga ik volgend weekend eerst de afvoer met luchtdruk doorblazen. Bedankt berg :thumbup

              #17537868
              berg
                Lid sinds:
                23 December 2006

                Denk dat dat het probleem is succes :thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.