Aftermarket radio blijft aan zonder sleutel in contact.

Forumindex Forums Modellen Corsa Aftermarket radio blijft aan zonder sleutel in contact.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18436634
    corsadevoslemmensdriver
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 August 2021

      Hey allemaal,

      ik heb voor mijn corsa een nieuwe radio gekocht van sony. Als ik deze aansluit heb ik een probleem, de radio blijft aan ook al is het contact uit. Alles uitgemeten enzo, en er ontbreekt dus de rode draad (die 12v geeft als het contact aan ligt). De gele (constant 12v) en de zwarte (nul) is wel aanwezig. Ik zou anders gewoon een rode draad aftappen, van mijn verwarmings unit onder de radio, die werkt enkel als het contact aanligt, daar zou ik een aftakking willen maken naar de radio. Heeft iemand een beter idee? Of elektrische schema’s?

      #18436688
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Ergens aftappen inderdaad, van de sigarettenaansteker of verlichting van het handschoenenkastje kan eventueel ook.

        Anders een ‘canbus adapter’ gebruiken om een nieuwe geschakelde plus te maken, maar die zijn duur.

        #18436699
        corsadevoslemmensdriver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2021

          Ik heb de sigarettenaansteker gebruikt, bedankt :-)

          #18436833
          Motormuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            op de orginele stekker constante plus omwisselen met de geschakelde plus dan is het probleem op gelost

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.