Afstellen koppeling 2.2E

Forumindex Forums Techniek Cih Afstellen koppeling 2.2E

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357672

    hinterachse
    Participant
    • Topics 61
    • Reacties 161
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Kan iemand mij uitleggen of vertellen hoe ik de koppeling correct afstel nadat ik een Getrag 240 aan mijn 2.2E gehangen heb?

    Met name die kogelbout met vierkant uiteinde? Please?!:cry:

    #18357839

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6828
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Al gelukt? Anders alsnog :

     

    de stelbout stel je de afstand tussen druklager en gaffel mee af.

    te ver richting drukgroep gedraaide bout, geeft als resultaat dat het druklager tegen gaffel blijft zitten, en zo mogelijk zelfs ook een te hoge pedaalstand.

    een te ver ( ingedraaide) bout geeft een royale afstand tussen druklager en gaffel, en dus een behoorlijke korte pedaalslag.. en tevens een die niets doet.

     

    fijn afstelling aan pedaalstand dmv de afstelnokjes in je buitenkabel van je kopelingskabel, afhankelijk van type kabel is dit nabij de gaffel of nabij schutbord.

     

     

    Op mantablog.nl – techniek – cih koppeling staat een keurige uitleg

    Suck6

    #18357841

    hinterachse
    Participant
    • Topics 61
    • Reacties 161
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Hey Ghanz, daar ben je weer! :happy02:Ha!

    Ik heb idd ook gekeken gehad bij Mantablog. Maar daar krijg je nogal een bult info over je heen voor zo iets betrekkelijk eenvoudigs vanwege de verschillende types.

    Wat ik nu begrepen heb is dat je de kogelbout zo afstelt dat je tussen het uiteinde van de gaffel en het begin van de bak 120 mm meet. Mee eens?

    En weet jij of er toevallig een speciaal dopje is voor op die vierkant van die kogelbout? Bij mijn Ascona hangt die getrag 240 aan een CIH2.2E, en heb nauwelijks ruimte om daar een sleutel op te zetten. Heb daar ook nog eens een dubbele uitlaat zitten. En dat vierkant is volgens mij ook nog eens maar 7,5 mm. dus daar gaat het vel van je knokkels met steeksleutel 8!

    #18357842

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6828
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Ik verwachte eingelijk een 8,5 inch koppelingsset, maar begrijp dat jij de 9” variant gemonteerd hebt zitten..

     

    9” – 120m

    8 en 8,5” – 109 mm

     

    Jij bent handig zat volgens mij…

     

    passende sleutels maak je zelf.. :yahoo:

     

    maar fijn bij komen met een voorpijp is al ruk.. en met een spagettipijp is het helemaal  :wacko:

     

     

     

    #18357843

    hinterachse
    Participant
    • Topics 61
    • Reacties 161
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Tis daarom, he. Een dopje zou dan gemakkelijker geweest zijn.

    #18357844

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6828
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Dop 7 of 8 zou moeten lukken.. met wat CO2 aanpassing desnoods

    #18357981

    hinterachse
    Participant
    • Topics 61
    • Reacties 161
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    En het is gelukt! Had alleen de beschikking over twee verschillende druklagers. Een met metalen omhulsel en een met kunststof. die metalen kwam uit de oorspronkelijke bak en ging niet in de koppelingsgaffel én de kogelbout. die kunststoffen wel, dussssssss.

    Normaal zou ik die ook meteen vernieuwd hebben, maar dat was op zondagmiddag lastig met de bedrijven dicht

    En idd, als ik de kogelbout afstel op 120, dan zou die der in flikkeren, dus is het wss toch een 8,5 duims exemplaar!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.