Afstellen deur Opel GT '69

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT Afstellen deur Opel GT '69

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207836
    otterm
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hoi,

      Ik ben bezig geweest om mijn deur goed in de auto te hangen (dat de naden overal even groot zijn).
      Nu is het alleen zo dat de deur niet makkelijk sluit (was voorheen ook al niet).
      Ik merk dat het “slot” wat weerstand geeft, heb dit gecontroleerd door op het slot van de deur wat verf te doen en kijken waar deze afgeeft.

      Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste (lees makkelijkste) het slot van de deur en het slot van de auto in elkaar kan laten passen.

      Hoop dat het duidelijk is, anders kan ik altijd wat foto’s plaatsen.

      Bedankt!

      #17431902
      cruez
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2006

        ik ken er weinig van, maar weet dat er niets af te stellen is aan de scharnieren. Want deze zijn gelast zonder afregelmogelijkheden.

        Als ik het goed begrijp heb je je naden al goed rondom, maar sleept het slot nu waar het tegen de carrosserie komt. Dan zie ik als enige mogelijkheid om ofwel je slot wat naar binnen te plooien (slaan) of die pin wat naar binnen te slaan, (of dieper te laten verzinken)

        Hoop dat het duidelijk is

        #17431903
        boyanka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2005

          ;)slot van de auto iets verplaatsen

          #17431904
          imported_piet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2004

            had op het manta gedeelte al gereageerd;)

            #17431905
            GTvirus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2008

              De scharnieren zitten zowel aan de deur als aan de carroserie vastgebout en zijn dus wel degelijk verstelbaar!
              Ik ga ervan uit dat de deur nu wel goed afgesteld is.
              De deurvanger zit in de sponning met 2 bouten vastgezet door deze los te draaien is het mogelijk om deze te verplaatsen, het is even zoeken, maar dmv naar boven/onder meer naar binnen/buiten te verplaatsen moet het lukken.
              Succes

              #17431906
              otterm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Bedankt voor de reacties!

                Was al bezig geweest met het afstellen van de “vanger” in het portier.
                Hij lijkt goed te zitten, alleen moet de deur met wat meer kracht dicht gegooid worden (dus het lijkt me niet goed te zijn).
                Zal eens proberen zonder deur rubbers.. kijken of het dan beter gaat.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.