afstand olieaanzuigbuis tot carterpan??

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) afstand olieaanzuigbuis tot carterpan??

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241674
    Christian-tsx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      ik heb zelf een carterpan gemaakt voor mijn c20xe die in mijn d kadett met achterwielaandrijving komt.
      nu moet ik de olieaanzuigbuis ook aanpassen, maar wat is de afstand tussen de bodem van de carterpan tot het filtertje van de aanzuigbuis?

      #17922046
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        Niet veel , maar das toch niet zo lastig na te meten? Meet vanaf de rand van t onderblok tot zeef, en meet de diepte van de pan vanaf waar die aansluit op t onderblok.

        #17922047
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          ja dat bedacht ik mij later ook king: :jerry

          is bij de origineel pan precies 13cm. zowel onderkant onderblok tot oliezeef, als carterpan.
          zonder een pakking zou die dus precies tegen elkaar komen.

          klopt het dat er standaard alleen een carterplaat tussen zit met een rubberen pakking die om die plaat zit?
          ik wil nu een carterplaat met aan beide kanten een kurken pakking gebruiken, ik denk alleen dat dit wat dikker is, de ruimte wordt dus groter. is dit erg?

          of komt het allemaal niet op een milimeter aan?

          #17922048
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            nee is niet erg, origineel word/werd het ook wel geleverd met 2 kurken pakkingen

            nu krijg je eigenlijk altijd spatplaat met rubber er aan vast als je carterpan pakking besteld.

            ff bij de leverancier kijken welke ze leveren, anders ff bij c20ne proberen dan krijg je wel de kurken pakkingset.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.