Afscheid GLX

Forumindex Forums Modellen Grandland X Afscheid GLX

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18474413
    HHo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2015

      Na bijna 3 jaar GLX  welke het goed heeft gedaan,is het tijd voor een oplaadbare hybride ( tussenstap naar volledig elektrisch ) dus kwam de nieuwe GL in beeld echter aangezien deze niet leverbaar is door Opel met panorama c,q, schuifdak hetgeen toch voor mij een wens is. Heb ik na een aantal proefritten in diverse merken gekozen voor de Ford kuga  welke na een wachttijd van 9 maanden geleverd wordt in augustus.

      #18474476
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18474413]Na bijna 3 jaar GLX welke het goed heeft gedaan,is het tijd voor een oplaadbare hybride  dus kwam de nieuwe GL in beeld. echter aangezien deze niet leverbaar is met panorama c,q, schuifdak hetgeen toch voor mij een wens is. Heb ik na een aantal proefritten in diverse merken gekozen voor de Ford Kuga[/quote] Gefeliciteerd met je nieuwe Kuga. De verkoopcijfers van de Grandland blijven in 2022 dramatisch. Er zijn er tot op heden 534 verkocht. Dat zijn er bijna net zoveel, als van de Volvo XC 40, alleen in de vorige maand juli. =560 stuks. ;-)

        #18474872
        CJX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2011

          Nou Hans. Ik vind het nu toch ook langzaam een beetje storend worden dat jij alleen maar met pro-Volvo reacties komt op ons Opel Forum.

          Niets mis mee om het forum van je vorige auto te blijven volgen, en af en toe een reactie te plaatsen. Maar houdt het dan wel opbouwend. Alleen maar kritiek leveren en met getallen  strooien voegt niets toe.

          #18474918
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            Beste CJX, het is geenszins mijn bedoeling om hier Volvo te promoten. En ik wil zeker niet “een storingsfactor” zijn, voor de overige Grandland rijders. Omdat ik nog altijd positief terugdenk, aan de periode waar  ik 7 Opels heb gereden, constateer ik slechts bij de auto verkoopcijfers; (zie bron: Autoweek of Autozine) dat de verkoopcijfers van de Opel Grandland in 2022 dramatisch zijn. Om het maar zacht uit te drukken. En dan verbaast het mij dat de XC 40 alleen in de vorige maand juli beter verkocht, dan de GLX over het gehele jaar tot juli. Want de XC 40 heb je nu ook niet bepaald voor de prijs van een pakje boter. Als je begrijpt wat ik bedoel? Ik had gedacht dat, met de nieuwe face-lift (de Visor look) de GLX het nu beter zou doen bij de consument. Dat is alles, wat ik wilde opmerken. En ik heb in mijn bijdragen nergens iets negatiefs over mijn GLX geschreven. ;-) Bovendien kan ik hen die overwegen naar een ander merk over te stappen, goed begrijpen. Ik denk aan mannen als Grandsteef en Jopsa, en HHo die nu Ford Kuga gaat rijden.

            #18477747
            MWW
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2020

              Hans,

              Gelukkig heb je nog wel een opel avatar op het forum.

              Dus de liefde zal diep zitten. :cheers:

               

              als je geen GLX heb ga dan een ander forum kwallen, we waren juist zo blij dat je naar Volvo ging.

              ook een dooie mus.

              #18478819
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18477747]Hans, Gelukkig heb je nog wel een opel avatar op het forum. Dus de liefde zal diep zitten. We waren juist zo blij dat je naar Volvo ging. ook een dooie mus.[/quote]Eigenlijk moet ik er helemaal geen energie in  steken, om op zo,n trol (MWW) te reageren, maar vooruit. Uitzonderingen bevestigen de regel, toch? Opel, schrijf je dus met een hoofdletter. Al jij je een beetje ingelezen had, kun je weten dat ik nog steeds sympathie voel voor het merk Opel. Ik heb van 1993 tot 2020 7 Opel,s gereden. En zo lang ik op het forum zit, heb ik van jouw alleen maar negatieve, cynische, en hatelijke opmerkingen gehoord. Ik snap dus niet wat jij op een forum doet. Jouw negatieve inbreng, heeft geen enkele toegevoegde waarde. En ja, ik heb inderdaad nu geen GLX meer, maar wél 3 jaar gereden. Dus ik kan er weldegelijk over meepraten. En ik heb ook echt te doen met hen, die veel problemen met hun GLX hebben ervaren. Want dat verwacht je niet van een auto van pakweg € 40.000,- En er zijn er intussen wat verdwenen van dit forum, nadat ze zijn overgestapt naar een ander merk. En je zegt: Wij zijn blij. Maar wie zijn die “wij?” Er zijn gelukkig nog genoeg fatsoenlijke mensen op dit forum. En of ik nu wel of nooit meer reageer is mijn zaak, niet de jouwe! Onthoud je dit?

                #18494442
                MWW
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2020

                  Hansie,

                  small weenie :yahoo:

                  ik geniet altijd dubbel van jouw posts

                   

                  #18494484
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    we zullen over u maar zwijgen MWW……..

                     

                    reageer anders nog eens op die ene post…………….  peugeot 3003 vs OPEL GRANDRAMP door een zekere shido123….  :wacko:

                    #18495185
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      @HHo :

                      je rijdt de Kuga nu zo’n beetje 5 maanden. Bevalt íe?

                      #18495205
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        @HHo, @CJX en @MMW :

                        het ‘merk’ Volvo staat wél op de 3e plaats!!! (van onder……….)

                         betrouwbaarste auto’s

                        #18496852
                        HHo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 January 2015

                          Dank voor je belangstelling.

                          Het is een goede keuze geweest, zeker het aandeel elektrisch rijden met een gemiddelde afstand van 55 km valt zeker niet tegen, hetgeen in de achterliggende koude periode terug liep naar 45 km.

                          Algemene indruk t.o.v. de GL het rijden geeft een gevoel dat men een klasse hoger rijd, auto is zeer stil en een heeft een hoog comfort gekoppeld aan een beter doordachte bediening en hulpsystemen, wel mis ik als enige min de AGR stoelen die ik beter vind dan de zetels van de Kuga.

                          #18496896
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            Een eerlijke vergelijking van 2 wagenmerken die toch heel duidelijk is en door iemand die erover kan meespreken uit ervaring.

                            Dank je wel

                            #18497981
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              @HHo,

                              Het is een goede keuze geweest, zeker het aandeel elektrisch rijden met een gemiddelde afstand van 55 km valt zeker niet tegen, hetgeen in de achterliggende koude periode terug liep naar 45 km.

                              Algemene indruk t.o.v. de GL het rijden geeft een gevoel dat men een klasse hoger rijd, auto is zeer stil en een heeft een hoog comfort gekoppeld aan een beter doordachte bediening en hulpsystemen, wel mis ik als enige min de AGR stoelen die ik beter vind dan de zetels van de Kuga.

                              Ik weet niet of de ‘blockquote’helemaal is gelukt (bleek niet, dus ik heb jouw tekst dus maar even cursief overgenomen’) maar ik had een deel van je bericht willen quoten. Daar mijn autootje inmiddels in zijn 6e levensjaar zit ben ik tussen nu en de zomer toe aan een volgende auto.
                              De nieuwe GLX vind ik qua uiterlijk niet zo fraai, hij gaat naar mijn smaak meer op een Hyuandai / Kia lijken en die vind ik qua uitstraling niet zo fraai, té glimmerig, téveel van het e.e.a.
                              De oude GLX vond ik eigenlijk wel een goede uitstraling hebben.

                              Toen ik jouw bericht over de Kuga las ben ik zo het e.e.a. gaan lezen over de auto en ik ga zelfs nog voor de Kerst een proefritje maken. Samen met een nog een tweetal andere auto’s zat de Ford al een beetje in mijn achterhoofd. De Kia was nummer 4 maar die ben ik gaan bekijken en als je de binnenkant ziet, dan is het allemaal pianoglimmende zwarte lak en da’s niet mijn ‘ding’.

                              #18497988
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                @HHo,

                                waarbij ik nog vergat te vermelden dat ik hoop dat de in de fik vliegende accu’s van de PHEV (zo’n 2 tot 3 jaar terug) inmiddels wel tot het verleden behoren……………..

                                #18518441
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  Beste, ik rij nu 2,5 jaar XC40, en heb nul problemen, of storingen ondervonden. Het verbruik ligt rond de 1:15,5. Heb nu 31.000 km weg.  Kijk, en vergelijk voor de grap maar eens de verkoopcijfers van de XC40 versus de Grandland in 2023…..Meer hoef ik dan niet te zeggen. ;-)

                                  #18518869
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    @hans, vandaag was de grootte dag, de grandland ingeleverd, verkoper melde dat de Grandland x de auto was met de minste problemen, ik schoot in de lach, en vroeg hoe slecht is de rest van de Opel vloot dan wel niet…….? Man man man als hij reed, was het prima, maar overall krijgt de auto een 5-, met name betrouwbaarheid en verfijning scoort hij erg slecht. Jammer voor mij echt never meer een Stellantis.

                                    #18518878
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Ik vraag mij regelmatig af of het bekende kwartje bij sommige mensen wnu wil vallen?’Natuurlijk zijn er binnen een produktlijn consumentenproducten die niet helemaal aan de wens / wensen voldoen.

                                      Maar om nu keer op keer, topic op topic erover te blijven zeuren / mekkeren? Daar kan een mens soms erg moe van worden,

                                      #18518937
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        En ik mag achteraf van geluk spreken, want mijn toenmalige GLX was een fijne auto, en heeft nooit 1 storing gehad. Wel zijn toen bij een jaarbeurt, de krakende deurpanelen aangepakt. En ik had een lampje van de kenteken verlichting, dat steeds naar beneden hing. Ook dat is onder garantie vervangen. Verder nooit geen storing of problemen ondervonden. Ik heb hem na 3 jaar en 25.000 km ingeruild, omdat hij naar mijn gevoel te veel Franse genen had, en dus óok Franse kwaliteit. Ook gaven de problemen, die ik las bij anderen hier, (Jopsa, Grandsteef enz) de doorslag, om hem op tijd weg te doen. En alhoewel ik Opel altijd nog een warm hart toedraag, ben ik zeer tevreden met mijn overstap 2,5 jaar terug naar Volvo, met nu 31.000 km. Dus ik mag achteraf beslist niet klagen over mijn GLX van dec 2017. Hij reedt als een taxi. :good:

                                        #18526120
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Hans GLX, jij hebt in diverse topics regelmatig cijfers genoemd. Ik doe dat nu voor de gein ook maar eens een beetje al heb ik geen harde cijfers doch slechts : “De meest verkochte PHEV SUVin Europa.”

                                          Na een wachttijd van maanden, hoop ik aanstaande zaterdag de sleutels te krijgen van de meest verkochte PHEV SUV in Europa en ik verklap je alvast 1 ding : da’s niet de Volvo XC40.

                                          Best wel met enig ‘verdriet’ neem ik afscheid van de GrandlandX. Het is een feite auto maar omdat na bijna 6 jaar de inruildatum toch wel naderde; ik twee Opels verder ben; ik persé een PHEV SUV wil hebben én omdat de looks van de nieuwste GLX mij niet aanstaan, daarom maar de best verkochte in Europa :

                                          https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-best-verkochte-phev-van-europa-3404158#:~:text=En%20de%20best%20verkochte%20PHEV%20van%20Europa%20is%E2%80%A6.&text=Dat%20is%20namelijk%20de%20%E2%80%A6,welke%20andere%20PHEV%20dan%20ook.

                                          #18526180
                                          GrandRamp
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 May 2023

                                            @hansglx de Volvo is een prima keus. Zoals eerder gezegd absoluut mijn 2e keus geweest. Zeker vele stappen beter dan de GrandRamp. Inmiddels 3000km met de Benz op pad, wat een wereld van verschil met de GrandRamp. Maar goed daar hangt ook ander prijskaartje aan. Waar ik met de GrandRamp stapvoets over drempels moest, kan dit veel sneller en comfortabeler. En de eerste petje in GTI heeft ook al een trauma :yahoo: nee, over alles is bij deze wagen nagedacht, sommige dingen zijn zo simpel.

                                            #18526821
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              @GrandRamp, Ik hoefde destijds beslist niet stapvoets over drempels met de GLX, en vind het nog steeds een mooie auto. Het enige wat ik wel beter vond in de GLX, waren de AGR stoelen. Maar daar ik in de regel nooit langer in de auto zit dan 2 uren, is dat voor mij geen enkel punt. En de verkoopcijfers in Europa hou ik niet zo bij. Maar wél maandelijks die in Holland, (kenteken radar) en daar doet de XC40 het na bijna 6 jaar, nog altijd prima. ;-)

                                              #18526834
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                @Hans GLX : wat ik wilde aangeven met die Europese verkopen is eigenlijk alleen een directe reactie op jouw voortdurend ‘schermen’ met verkoopcijfers van de XC40. In heel Europa wonen zo’n kleine 450 miljoen inwoners. Daarmee zijn de verkoopcijfers in Nederland dus een beetje een rijstkorreltje in een pannetje met rijst.

                                                Als je daarentegen kijkt naar de Europese cijfers van bepaalde merken, dan wordt het e.e.a. geheel anders.


                                                @GrandRamp
                                                : wat je schrijft over het rijden over drempels gaat natuurlijk nergens over. Hoe een auto een drempel ‘neemt’ is afhankelijk van vele factoren, daar mag je een merk en of een type nimmer op afrekenen.

                                                Een paar jaar geleden wilde een collega van mij een nieuwe mooie snelle Audi aanschaffen. Na een proefritje in deze peperdure Audi maakte hij ook een proefrit in een fors dure Toyota en in een Mercedes en nee, hij heeft uiteindelijk voor het rijcomfort voor de Toyota gekozen en niet voor de in naam ‘uitmuntende’ Audi of de Mercedes.

                                                 

                                                #18526901
                                                GrandRamp
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 May 2023

                                                  @quandor die Mercedes en Volvo vernederen die GrandRamp op alle punten, niks en dan ook werkelijk niks is beter in die auto. Stoelen ook niet naar mijn mening, scheurende bekleding, krakende stoel, de stoelen in een fiat Panda uit 1988 met de befaamde camping stoeltjes zaten en waren nog beter.

                                                  Ford is van het zelfde niveau als Stellantis, en volgens een ex collega zelfs slechter, die heeft na 7 maanden afscheid van de Kuga genomen, waarom ? 4 maanden totaal bij dealer gestaan. Waslijst aan storingen en mankementen, bouwjaar 2022. Daarnaast kloppen de verhoudingen bij een Kuga niet, ze zijn voor beginnen met tekenen, wat nog Oké oogt, maar de achterkant waren ze vergeten. Daarnaast het materiaal gebruik van de auto buiten oogt wel heel erg van de kringloop. Weet niet waar Ford de digitale schermpjes met 4 pixels koopt, maar ze hadden beter naar de action kunnen gaan want die verkopen betere schermen.

                                                  Jij vindt die GrandRamp een prima auto, je kan altijd geluk gehad hebben met die auto, ben mensen gaan aanspreken openstaat met een GrandRamp, maar ze hadden allemaal problemen. Maar met een mening van een ander kan ik leven, maar mijn lat ligt dan aanzienlijk hoger dan die van jouw, Blijkbaar ontstijgt jouw lat mijn schoenzolen nog niet eens. Zelfs de stapel met problemen die ik gehad heb met de GrandRamp is helaas nog hoger dan jouw lat.

                                                  Veel succes @quandor met je Kugaatje,

                                                  Ps. een Kuga en GrandRamp zijn pas duur, omdat ze hun geld totaal niet waard zijn. Deze merken zouden wettelijk verboden moeten worden dat ze meer dan 40k vragen voor hun topmodellen, meer zijn ze absoluut niet waard.

                                                  RIP Opel

                                                  #18526992
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    Bovenstaande zal vast de reden zijn dat het modelletje de meest verkochte PHEV SUV is in Europa :wacko:

                                                    #18527134
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019

                                                      ik keek indertijd ook naar de KUGA maar dat was hem niet.  Dan jammer genoeg een grandramp gekocht die mooi oogt maar vol zit met electronische problemen ,die niet opgelost worden en waar Opel doof voor blijft of alles beschrijft als “producteigenschap.  Mooi woord, maar daar koop ik niks mee.

                                                      Volgende zal ook mercedes worden waarschijnlijk of  Tiguan.   Maar….waarschijnlijk geen nieuwe meer.  Erger dan deze nieuw gekochte  grandramp bestaat volgens mij niet……

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.