AFL koplampen in auto zonder AFL

Forumindex Forums Modellen Astra AFL koplampen in auto zonder AFL

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223971
    jelmer_astra
      Lid sinds:
      25 June 2006

      Beste mensen,

      Ik kan nog een setje originele xenon koplampen krijgen voor in mijn GTC. Alleen zijn dit AFL(mee draaien in de bocht enz.) koplampen, kunnen deze ook in auto zonder AFL? Ik snap dat dan de AFL functie niet werkt omdat dit niet is voorbereid in me auto, maar dat boeit me niet zoveel. En hoe zit het met de hoogteregeling? Zit dat apart geschakeld zonder gebruik te maken van de AFL functionaliteit?

      Alvast bedankt,

      Jelmer

      #17704378
      jelmer_astra
        Lid sinds:
        25 June 2006

        Helemaal niemand die dit weet?

        #17704379
        astratjeg01hh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2009

          ik denk dat dit niet zo maar mogelijk zou zijn ivb ook met bj+apk van de auto
          je moet zowiezo vanaf bj 2007 koplampsproeiers hebben en automatishe hoogte regeling.en voor de bocht verlichting moet je ook sensors hebben die de stuurhoek uitslag meten en waarschijnlijk zallen deze er niet op zitten mvg erik

          #17704380
          jelmer_astra
            Lid sinds:
            25 June 2006

            Uhm oke. De auto is van 2006 dus koplampsproeiers en automatische hoogteregeling heb ik niet nodig. Wat betreft de AFL(bochtverlichting) functie, die hoeft van mij ook niet te werken.

            Mijn vraag is dan ook als de AFL koplampen in mijn auto kunnen worden gemonteerd zonder dat de koplampen naar rechts schijnen of links?

            #17704381
            astratjeg01hh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2009

              hoi ik geloof dat de afl bochtverlichting op het grootlicht werkt en ik geloof dat jou stekker die van de auto een draadje te kort komt voor de xenon dit weet ik niet zeker maar dit kan je hier wel vragen of zoeken en andes effe lang opel dealer en vraagen om electrische schema mvg erik

              #17704382
              jelmer_astra
                Lid sinds:
                25 June 2006

                Maar dat is dan voor de originele xenon module neem ik aan? Ik ga er dan een pilot pro setje inzetten.

                #17704383
                Klanderman
                  Lid sinds:
                  29 March 2009

                  Je hoogte regeling gaat dan dus ook niet meer werken he!! Dus zul je het knopje uit je auto moeten halen om hem door de apk te krijgen. De originele xenon koplampen hebben allemaal automatische hoogte regeling en dat heeft jou auto niet.
                  Je zult dus helemaal geen hoogte regeling op je koplampen hebben terwijl de knop wel in de auto zit. Voor de apk moet dit werken of er niet meer in zitten…..

                  #17704384
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    met de non afl lampen werkt de hoogte regeling wel nog gewoon, het is alleen even de vraag of dat bij de afl koplampen ook zo is of dat de hoogte regeling ook door de afl functie wordt overgenomen.

                    #17704385
                    Klanderman
                      Lid sinds:
                      29 March 2009

                      Dat vraag ik me inderdaad ook af. Ik heb namelijk ook een setje xenon lampen op het oog maar dus ook met afl. Nu zitten de motoren voor de afl functie er niet bij dus gebruik ik het ook niet maar ik wil natuurlijk wel het liefst dat de hoogte regeling het blijft doen.
                      Dus ik heb hetzelfde probleem als de topic starter.

                      Kan iemand ons vertellen of je afl koplampen in kan bouwen en of je de hoogte regeling van de ‘gewone’ h7 koplampen over kan zetten op de afl koplampen?

                      #17704386
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        afl regelt alles zelf met sensor op je vooras, die heeft ook geen knopje in de auto om hoogte regeling te regelen.

                        er is wel een basis afstelling die je met een schroevendraaien kan veranderen.

                        #17704387
                        jelmer_astra
                          Lid sinds:
                          25 June 2006

                          Dus ik zou de koplampen nog kunnen stellen met een schroevendraaier? Alleen dit is denk ik voor de hoogteregeling? En niet voor het schijnen van links en naar rechts?

                          Wat betreft die motortjes deze worden toch aangestuurd door een draadje? Het maakt dan toch niet uit wat er achterzit, als dit nou een sensor of een schakelaar is.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.