afkeur of niet?

Forumindex Forums Overige APK & RDW afkeur of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206825
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      hallow ik heb een e kadett cabrio gsi

      boven op de veerpoot zit een soort lager

      dit lager zie je zitten als je de moterkap open doet!

      bij mij zijn van bijde lagers de rubbers gescheurd!

      is dit afkeur??

      bijvoorbaat dank

      grtn sebas

      #17397984
      rallyastra
        Lid sinds:
        12 July 2004

        Ligt er aan hoe ver, als er gewoon scheurtjes in zitten is het geen afkeur. Als ze er uit beginnen te komen is het afkeur !

        #17397985
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          dan heb ik er ook 1.

          mijn corsa is van ’91. dus geen mistachterlicht plicht. ik heb er een engels setje witglas achterlichten in, geen mistachterlicht aangesloten.

          nu hoor ik van allerlei kanten.. als de schakelaar er zit moet ie t doen.
          zo keurt de garage naast onze loods ook, maar das toch helemaal geen apk regel?!

          #17397986
          manus
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Mistlamp achter is pas verplicht als het bwj van de auto na 31 12 1997 ligt.
            Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.

            Voor wat betreft de veerpootlagers/rubbers heeft Niels helemaal gelijk.

            #17397987
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              owkee nee ze komen er niet uit alleen het rubber scheurt!

              mochten ze er wel uit komen heb ik nog wel 2 andere liggen :) maar ik vroeg het me gewoon af :P
              spuit er binnekort wel wat vet in houd het het wat langer vol

              bedankt mensen!!!!

              #17397988
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                origineel gepost door manus

                Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.

                .

                dus als het controle lampje en de schakelaar t wel doen maar je mistlicht niet, dan is dat geen probleem voor de apk?

                #17397989
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door mayhem

                  origineel gepost door manus

                  Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.

                  .

                  dus als het controle lampje en de schakelaar t wel doen maar je mistlicht niet, dan is dat geen probleem voor de apk?

                  nee dacht ik niet
                  andersom wel als de mistlampen t doen moet t controle lampje ook werken

                  heb t al eens gehad
                  bij de apk
                  dat er 1 mistlamp defect was

                  kreeg n steekproef
                  toen hebben we van die andere mistlamp gauw nog ff t stekkertje losgehaald

                  want ze hadden dat type lampie niet op voorraad
                  1 lamp defect was starfpunten geweest

                  beide lampen niet branden geen probleem:P:P

                  #17397990
                  Ted-Jan
                    Lid sinds:
                    28 January 2008

                    als alleen de linker mistlamp achter het doet is het goed ook al zit er rechts ook 1. alleen als die van na 31-12-1997 is hoeft deze erop te zitten.

                    voor moeten ze bijde branden of allebei niet aangesloten zijn.

                    #17397991
                    manus
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door Ted-Jan
                      als alleen de linker mistlamp achter het doet is het goed ook al zit er rechts ook 1. alleen als die van na 31-12-1997 is hoeft deze erop te zitten.

                      voor moeten ze bijde branden of allebei niet aangesloten zijn.

                      Klopt,alleen een mistlamp aan de linkerzijde is voldoende.
                      Als de mistlampen voor niet werken maakt het niet uit of ze wel of niet aangesloten zijn.
                      Alleen bij verlichting die niet is toegestaan moet het lampje eruit en de bedrading losgenomen zijn.

                      #17397992
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        vergeten te vermelden maar waren inderdaad de voorste mistlampen
                        waar t bij mij om ging;)

                        als we betrapt waren met t loshalen van dat lampie
                        had t waarschijnlijk ook best punten gekost

                        bij mijn weten mag je niets aan de auto doen
                        na t afmelden en voor de steekproef controleur der is
                        :o:sleeping:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

                        #17397993
                        TonSR
                          Lid sinds:
                          29 October 2007

                          slechte ervaring met steek proef figuur het betrof hier een polo van een regionale dieren ambulance daar bleek een foute koplamp in te zitten volgens horen zeggen engels type ,bij controle met de licht kast bleek na wat bijstellen deze voor apk norm goed tezijn de keurmeester
                          koos echter voor zekerheid en belde op voor info aangaande de lamp
                          de telefoon op luidspreken en na de uitleg vertelde de andere persoon aan de lijn als hij voldoet aan het meetpunt is het goed ok afgemeld
                          steekproef en die figuur keurt de lamp af met als gevolg wat heen en weer bellen weten van niks en het koste deze keurmeester straf punten
                          deze zou er nog een brief aan wagen maar zag het donker in.
                          vgr tonsr

                          #17397994
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            In the UK rijdt men aan de verkeerde kant ( links ) van de weg.
                            Derhalve is het lichtbeeld ook anders.
                            Wie wel eens met zijn eigen auto naar de UK is geweest,kent wel de bekende stickers om het lichtbeeld aan te passen.

                            #17397995
                            TonSR
                              Lid sinds:
                              29 October 2007

                              helemaal mee eens maar het gaat om het fijt dat de
                              keurmeester de zaak wil controleren en foute info krijg
                              en dat se dat daarna stevig ontkennen dat vind ik niet deugen.
                              tonsr.

                              #17397996
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                origineel gepost door TonSR
                                helemaal mee eens maar het gaat om het fijt dat de
                                keurmeester de zaak wil controleren en foute info krijg
                                en dat se dat daarna stevig ontkennen dat vind ik niet deugen.
                                tonsr.

                                Helemaal mee eens.
                                Maar,de kennis moet er wel zijn natuurlijk,als de keurmeester het niet zeker weet raadpleegd hij het apk-boek.
                                Daar staat het duidelijk omschreven inzake lichtbeeld.
                                En als een keurmeester beld met de rdw,altijd de naam noteren van de gesprokende.
                                Word bij een steekproef iets afgekeurd en de keurmeester is het hier niet mee eens, dan kan de keurmeester in beroep,komt er een andere steekproefcontroleur.
                                Als er iets word afgekeurd volgt altijd uitleg,eventueel met het apk-boek erbij.

                                #17397997
                                TonSR
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2007

                                  ok mee eens maar nu blijf wel het fijt overeind dat de testkast waar ze
                                  het lichtbeeld mee meten ,dat het lichtbeeld in de hoe zeg ik dat,
                                  in de groene zone staat en deze steekproef figuur dit naast zich neer leg
                                  en gewoon zeg klopt niet engelse koplamp af gekeurd,ben nog wezen vragen bij de garage ,de zaak loop nog en hij had het erover om de polo waar
                                  het om gaat terug te vragen en ermee naar de rdw te rijden ,weet niet hoe dat afloop maar dat horen jellie nog.
                                  vgr tonsr.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.