Advies vraag over Angel Eyes Koplampen.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies vraag over Angel Eyes Koplampen.

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271622
    Skeezer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2013

      Hallo allemaal!

      Omdat mijn koplampen dof waren heb ik besloten om er maar nieuwe angel eyes koplampen in te zetten (opel vectra c1 2004) , deze vind ik zelf erg mooi (ik heb de zwarte variant gekozen). Na inbouwen viel mij alleen het lichtbeeld zo tegen dat ik ermee ben teruggegaan naar de leverancier. Deze melde dat ik ipv mijn eigen Xenon set er maar eens gewone H7 lampen in moest zetten. Maar met de H7 lampen was het beeld nog steeds niet mooi. Vervolgens heb ik een nieuwe set opgestuurd gekregen, en dit was ook weer hetzelfde verhaal. Niet mooi dus.

      Nou bied de leverancier aan om beide sets weer terug te nemen (ik krijg mijn geld terug) zodat ik op zoek kan naar andere koplampen. Niets anders dan lof voor de leverancier en de moeite die ze doen om mij te helpen met mijn klacht.

      Mijn vraag aan jullie is met welke Angel Eyes Koplampen jullie goede ervaringen hebben, foto’s van het lichtbeeld van jullie koplampen zou helemaal mooi zijn en mij helpen bepalen welke ik moet kiezen. Mijn originele “doffe” koplampen gaven een mooi egaal lichtbeeld ook met Xenon (helaas geen foto meer van) en dat zou ik wel graag terug willen hebben.

      Mark.

      Foto eerste set.

      Foto tweede set.

      #18282300
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        MMMmmmmm :hmmz

        Zo op het eerste gezicht zie je bij set één dat de linkerkoplamp totaal off staat dan wel een verkeerd lichtbeeld geeft en bij set twee is dat de rechter…..
        Set 2 is dan met H7 halogeen lijkt mij. Lijkt mij dat die units van chinese makelij zijn en zo ook niet door de apk gaan komen.
        Ik zou kiezen voor geld terug en dat investeren in een goede opknapbeurt van je oude koplamepen en dan weer xenon er in.

        Speaker kan je wel verder adviseren over de opknapbeurt.

        Mocht je graag modden en echt een vette bak met licht willen hebben en halo’s kun je aan de slag met de producten van Morimoto http://www.theretrofitsource.com
        Zie ook mijn topic :agent

        Groet jraaf

        #18282301
        Skeezer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2013

          Hoi Jurgen,

          Het opknappen van mijn oude koplampen gaat hem niet worden, die zijn in de kliko beland. En deze waren dof en ik had ze al twee keer gepolijst. Daarnaast was de stekker van de hoogteregeling totaal vergaan door vocht. Teruggaan naar de oude is dus geen optie.

          Er moeten toch wel goede angel eyes koplampen te vinden zijn die ook goed werken met Xenon? Ik wil best wel wat meer betalen, als het dan maar goed is. Ik zal eens kijken naar de Morimoto producten.

          Bedankt voor je reactie.

          Mark.

          #18282302
          Skeezer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2013

            Jürgen,
            Beide foto’s zijn trouwens met h7 halogeen lampen, het komt denk ik door de camera dat er een verschil in kleur is ontstaan.

            Ook nog even naar morimoto gekeken maar daar begin ik niet aan. Mij teveel werk op dit moment. Ik moet trouwens ook snel een andere oplossing hebben, de koplampen moeten terug en de oude koplampen heb ik niet meer.

            Het merk van de koplamp is trouwens depo. Ik lees overal heel erg wisselende verhalen over dit merk. Er zijn mensen die liever FK willen, maar op de site van FK.de inzoomend op de koplamp angel eyes voor Vectra c kan je lezen dat er Depo op de koplamp staat.

            Maar ……. Wat is dan wel een goede koplamp??

            Iemand?

            Mark.

            #18282303
            kimmiej666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2008

              Gewoon lekker investeren en 2ehands origineel zwarte xenon lampen op de kop tikken en die netjes maken?

              Mijn sedan heeft dan wel halogeen, maar model is zelfde en daarvan heb ik zelf binnenwerk gespoten in lakkleur:

              Verder blijf ik voor de vectra toch wel de AFL koplampen “de bom” vinden tegenover Angel Eyes, enige nadeel 2e hands € 600,- gemiddeld en je moet een hoop aanpassen om zoiets ook werken te willen maken met de bochtenverlichten (werkt bij mij nog steeds niet en rijd er nu al 3 jaar mee):

              Dit waren de origineel zwarte Xenon lampen:

              #18282304
              Bartjex88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 June 2009

                Afl is idd de beste keuze, is een hoop werk, maar eens je het werkend hebt geniet je er reuze van, ik toch;)

                #18282305
                Skeezer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2013

                  Bedankt voor jullie reacties, mooie Vectra trouwens, zwarte koplampen staan hem goed. Die koplampen met afl zijn natuurlijk wel mooi, maar mij ontbreekt de tijd om daar naar op zoek te gaan. En ik vind ze ook te duur.

                  Ik ben inmiddels wel van mening dat de angel eyes er niet meer in komen. Er lijken gewoon geen goede merken voor deze koplampen te zijn. En dan ook nog xenon erin plaatsen lijkt wel vragen om problemen.

                  Nu wil ik goede koplampen gaan bestellen (zonder angel eyes). En het liefst wel zwart, en geschikt voor xenon. Nu geeft mijn lokale autospeciaalzaak aan dat ik het beste voor hella kan gaan. Alleen die heeft geen zwarte koplampen die ook nog eens geschikt zijn voor xenon wel voor halogeen . Ze hebben wel chromen koplampen geschikt voor xenon.

                  Wat zijn jullie ervaringen met hella? Kan ik xenon in de zwarte halogeen set stoppen en is het lichtbeeld dan nog mooi egaal? Of moet ik dan toch echt de chromen versie hebben.

                  Mijn haast is gelegen in het feit dat ik niet te lang met de huidige angel eyes koplampen kan rijden, deze moeten toch wel een keer terug.

                  Mark.

                  #18282306
                  kimmiej666
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2008

                    Er zijn diversen die aftermarket xenon in hun halogeen lampen hebben gedaan, dus dat moet wel lukken.

                    #18282307
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      Er zijn 2 aftermarket merken voor koplampen;

                      Depo en TYC.
                      Ik heb ze beide gebruikt en de Depo’s waren ok en de tyc waren ruk.
                      Origineel heb je valeo en hella. Het maakt volgens mijn niks uit of ze chrome of zwart zijn voor gebruik van aftermarket xenon. En wel om de volgende 2 redenen;

                      1. Alleen de kap is zwart bij de zwarte versie. Dus niet de reflector.
                      2. Dimlicht gaat via een fresnel lens en of je daar nu H7 of xenon in gebruikt geeft geen enkel probleem. Wel veel meer licht :jerry

                      Groet jraaf

                      #18282308
                      Skeezer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2013

                        OK dan denk ik dat ik ga voor de zwarte hella koplampen. Wel grappig Jürgen dat je Depo ok vind, en dat ik er pech mee heb gehad. Beide foto’s van mij zijn met Depo lampen en twee verschillende sets dus.

                        Ik vroeg mij zelf ook al af waarom hella specifiek een set heeft voor xenon, het gaat volgens mij om de lens die bepaalt of je xenon kan gebruiken.

                        Jürgen, heb jij misschien nog ergens een foto van het lichtbeeld van jou Vectra , dan kan ik vergelijken.

                        Mark.

                        #18282309
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          Hey Mark,

                          ‘T was ff zoeken en heb er 1. Dit is in 2008 met de originele C1 koplampen. Weet niet meer welk merk maar dacht valeo (chrome versie)H7 halogeen fitting met 6K aftermarket xenon Links zie je de duidelijke ‘lijn’ die de lens kan en dient te geven.
                          Ik zal nog ff verder zoeken naar beeldmateriaal met uitleg hoe de fresnel lens werkt. Ik vind het verhaal dat er een specifieke xenonuitvoering voor een H7 fitting is vreemd.Denk eerder dat je leverancier de chrome alleen in origineel xenon kan leveren.

                          Ik plak er zo nog wat pica bij.

                          Dit is het lichtbeeld wat je zoekt. In de lens zit plaatje met overeenkomstige vorm.
                          Dat geeft bij een H7 of xenon lamp het zelfde lichtbeeld. De xenon is alleen krachtiger, witter en geeft een scherpere lijn tussen licht/donker.


                          Groet jraaf

                          #18282310
                          Skeezer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2013

                            Jurgen,

                            Bedankt voor de plaatjes en het meedenken, het onderste plaatje laat inderdaad een mooi lichtbeeld zien zoals ik dat met mijn oude koplampen ook had. Voor wat betreft de specificaties van de Hella koplampen en geschiktheid voor Xenon.

                            Bij Winparts.nl staan de volgende twee koplampen van Hella de ene is wel geschikt voor xenon en de andere niet. ze hebben wel beide een lens (of dit een fresnel lens is staat er niet bij).

                            Fabrikantcode: 1EL 008 321-071 voor xenon

                            Fabrikantcode: 1EL 008 320-141 voor halogeen

                            Jij denkt dus dat de leverancier alleen maar rekening houd met de af-fabriek specificaties van de auto. Maar dat after market xenon ook in een halogeen koplamp een mooi beeld zou moeten geven mits er een fresnel lens oid in zit. Blijft dan wel de vraag waar dan wel het verschil in zit (misschien stekkers bekabeling?), maar misschien is dat voor mij minder relevant.

                            Ik denk dat ik ga voor de 1EL 008 320-141.

                            Merk jij nog veel verschil met je nieuwe koplampen met de oude? Mooi project trouwens hoor!

                            Mark.

                            #18282311
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              De merken houden alleen rekening met origineel xenon of hallogeen.
                              de stekkers van de originele xenon koplampen zijn waarschijnlijk anders.

                              Gewoon voor hallogeen gaan dan passen de stekkers.
                              En dan een xenon setje er in zetten.

                              #18282312
                              Skeezer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 July 2013

                                Arjontje,

                                Bedankt voor je snelle reactie, ik ga dan maar voor een halogeen koplamp. En sluit de aftermarket xenon erop aan.

                                Bedankt allemaal voor het meedenken, zodra ik de koplampen ingebouwd heb zal ik wel even een pica posten.

                                Mark.

                                #18282313
                                kimmiej666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2008

                                  De originele xenon fittingen zijn anders. Daarom heb je een speciaal “xenon” lamp.

                                  Geloof d2s lampen van originele xenon.

                                  Ik had zwarte halogeen koplampen gehaald en pasten originele xenon fittingen niet in.

                                  Resultaat is het ombouwen van de maskers dan.

                                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                                  #18282314
                                  Skeezer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2013

                                    Dat is goede info, mijn xenon set heeft gewoon H7 fittingen. Dus dan heb ik geen probleem met het inbouwen. Koplampen zijn reeds besteld en die zullen waarschijnlijk woensdag binnenkomen, ik ben benieuwd!

                                    Mark.

                                    #18282315
                                    reneNL
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 September 2007

                                      Een vraagje is dit ook nodig voor het monteren?

                                      http://www.pilotxenonshop.com/vw-mercedes-xenon-lamp-adapter” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Heb zelf xenon in mijn C2 maar die heb ik er gewoon zo in gezet.
                                      Ben niet helemaal tevreden over het lichtbeeld/opbrengst kan het zijn omdat ik de adapters mis?
                                      Dus gewoon niet geheel goed gemonteerd?

                                      #18282316
                                      Skeezer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 July 2013

                                        Rene,
                                        Goede vraag, bij het demonteren van mijn xenon set uit de oude koplampen zag ik ze wel zitten. Helaas zijn ze er niet meer. Ik ga eerst de nieuwe koplampen eens testen met halogeen, dan weet ik ongeveer hoe xenon eruit zou moeten zien vwb het lichtbeeld. Als het lichtbeeld met xenon en zonder deze adapters niet goed is zou ik dat moeten kunnen zien.

                                        Ik vond deze klemmetjes er ook wat raar, ze leken eigenlijk geen functie te hebben aangezien de xenon lamp een H7 opname heeft en gewoon goed past. Misschien dat iemand anders hier wat van kan zeggen.

                                        Mark.

                                        #18282317
                                        jraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2008

                                          De C1 H7 fitting heeft de adapter nodig of anders de originele ring inknippen. Speaker weet hoe.
                                          De C2 H7 fitting heeft geen adapter nodig. Die klemt van zichzelf goed met de xenon H7 fitting.

                                          Groet jraaf

                                          #18282318
                                          gwriemersma
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 December 2010

                                            @jraaf wrote:

                                            De C1 H7 fitting heeft de adapter nodig of anders de originele ring inknippen. Speaker weet hoe.
                                            De C2 H7 fitting heeft geen adapter nodig. Die klemt van zichzelf goed met de xenon H7 fitting.

                                            Groet jraaf

                                            :hmmz Waar komt al die licht kennis toch vandaan :sleeping

                                            #18282319
                                            Skeezer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 July 2013

                                              Zo dan toch nog de nieuwe koplampen geïnstalleerd met xenon, en ik ben tevreden met het resultaat. Mooi egaal lichtbeeld en geen hotspots meer, ook met xenon is het een mooi beeld.

                                              Voor wat betreft de klemmetjes René , Jürgen heeft wederom gelijk deze zijn voor c1 koplampen. Hella levert deze erbij. De klemmetjes hebben alleen te mAken met de opname van de lamp, je kan ze mbv de klemmetjes is de koplamp draaien . Anders dan bv de DEPO lampen die met ijzeren klemmetjes de lamp in de koplamp vast zetten ( zo zijn volgens mij de meeste lampen vastgezet in de koplamp. Het lijkt mij dan oom sterk (nu ik het gezien heb )dat het met de klemmetjes een beter lichtbeeld zou geven.

                                              Mark.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.