advies gevraagd Z14XE olielekkage(opgelost)

Forumindex Forums Modellen Corsa advies gevraagd Z14XE olielekkage(opgelost)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268653
    chieltjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      Vandaag heb ik eens mijn corsa na gekeken, omdat deze vd week in noodloop ging.

      Foutcode P0607 klopsensor signaal.

      Zelf dacht ik aan het vervangen van de sensor maar waar zit deze?edit onder de inlaat thv dynamo!?

      Ook kwam ik een erg “natte” voorzijde van het blok tegen en het olie zwaar onder peil.(lekage lijkt vanuit de krukaskering te komen)
      4 maanden geleden afgevuld en een paar 1000 km verder 2ltr olie
      (Ik weet het, af en toe een beetje laks met olie peilen)

      Vorige beurt ben ik overgestap van 10w40 naar 5w40 in de hoop het “klepperen” te verminderen.
      Voor die tijd heb ik geen last gehad van overmatig olie verbruik.

      Zou het dit zoveel olie verbruik kunnen schelen? Of heb ik gewoon pech dat de krukaskering het begeeft

      Graag hoor ik jullie mening en tips.

      Specs. Corsa c 2002 Z14XE 184 dkm

      #18257718
      sleutel13
        Lid sinds:
        16 March 2014

        Je gaat van dik naar dun. De kans op extra lekkages is altijd een risico dan

        #18257719
        chieltjuh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2012

          Klopt, maar het olie verbruik was eerst bijna niks.

          (Eerst maar eens de klopsensor vervangen en de boel schoonmaken om een goed beeld te krijgen vd lekage)edit: schoongemaakt lekkage komt vermoedelijk onder de kappen van de distrubutie vandaan.

          Voor de zekerheid heb ik besloten om mijn oliedruksensor te vervangen, 2 liter olie bijvullen zonder dat er een lampje gaat branden zint me niet echt misschien is deze defect.

          Thx!

          #18257720
          chieltjuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            Die storing vd klopsensor is (nog) niet terug gekomen, kan het zijn dat de storing toch door te weinig olie kwam?! :wtf

            Edit: De lekage kwam van de kleppendekselpakking thv distributie kap en lekte daar achter langs.

            Hoord er op de hoeken van de kleppendeksel een beetje vloeibare pakking?(distributiezijde)??

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.