Advies gevraagd 4-1 spruitstuk

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Advies gevraagd 4-1 spruitstuk

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206788
    QuerulouS
      Lid sinds:
      28 February 2005

      Hallo beste mensen,

      Ik kan voor weinig een 4-1 spruitstuk kopen. Diegene heeft me verteld dat het om een RVS groep a spruitstuk ging. Merk onbekend.
      Nu is mijn vraag:

      Doe ik er verstandig aan om het spruitstuk te monteren op mijn auto, een Astra GSI C20ne met een lexmaul inlaatspruitstuk.

      Of is het verstandiger om een 4-2-1 spruitstuk te monteren.

      Kunnen jullie eventueel de voor en of nadelen van beide spruitstukken noemen?

      Ik ben niet van plan er HARD mee te knallen. Maar af en toe wel een beetje. ;)

      Bedankt.

      #17395222
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        met een 4-1 spaghetti spruitstuk verander je het motorkarakteristiek. gaat op hogere toeren meer zn vermogen leveren!

        ben er altijd super tevreden mee geweest!!:thumbup

        #17395223
        QuerulouS
          Lid sinds:
          28 February 2005

          origineel gepost door sw16v
          met een 4-1 spaghetti spruitstuk verander je het motorkarakteristiek. gaat op hogere toeren meer zn vermogen leveren!

          ben er altijd super tevreden mee geweest!!:thumbup

          was dat op een 8v? en moet je nog op een merk letten?

          zie deze foto. deze kan ik overnemen

          #17395224
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            ja dat was op een 8v.. ik heb hem nu:P alleen heb ik er een 421 op gezet ipv de 4-1.. heb al snelle nokkenas en lexmaul inlaat en gaat als de brandweer.. heb de 421 erop om ook gewoon lekkere flow in lage toeren te hebben.

            #17395225
            QuerulouS
              Lid sinds:
              28 February 2005

              bedankt voor je antwoord. nu weet ik zeker dat ik toch voor een 4-2-1 lexmaul ga. :thumbup

              #17395226
              opelkadetje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2004

                heel simpel gezegd, de 4-1 is dat je meer koppel krijgt in hoge toeren, en de 4-2-1 is om te zorgen dat je meer koppel krijgt in lagere toeren.
                te samen met lexmaul.. wil dat best wel:P

                #17395227
                StefanAscona1987
                  Lid sinds:
                  14 September 2007

                  iemand nog een idee waar ik goedkoop een 4-2-1 kan halen voor de autocross?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.