advies aankoop Insignia 2016 hoge kilometerstand

Forumindex Forums Modellen Insignia advies aankoop Insignia 2016 hoge kilometerstand

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550014
    Opeldromer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 February 2024

      Beste Opelers,

      Ik overweeg deze Opel Insignia A 2016 bi-fuel (LPG) met een dikke 270.000 km aan te kopen. Vraagprijs is 5.900 €.
      Als er geen serieuze gebreken te merken zijn en de onderhoudshistoriek er goed uit ziet, welke redenen zijn er dan nog om dit af te raden?
      Het is uiteraard moeilijk te voorspellen wat de toekomstige kosten gaan zijn, maar zijn er zaken waar ik me op korte termijn sowieso aan kan verwachten?
      Zijn er specifieke zaken waar bij dit model op gelet moet worden (naast de gebruikelijke dingen bij elke auto)?
      Zoals lagers van de versnellingsbak (checken op bijgeluiden) die een zwak punt lijken te zijn. Nog andere?

      Ik voorzie zo’n 2 000 € aan eventuele reparaties. In het ergste geval een motorrevisie (5 000€ ?). Of loop ik nog meer risico?
      Zelf ben ik gewapend met een toestel om foutcodes uit te lezen en een gemiddelde kennis van automechaniek (ben geen garagist).

      Als iemand met kennis van zaken met mij mee wil op inspectie of op afstand via videocall, mag me een bericht sturen. Tegen vergoeding uiteraard! :rose:

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.