Adaptive Forward Lighting lampje knippert

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Adaptive Forward Lighting lampje knippert

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226636
    Bert69
      Lid sinds:
      29 May 2010

      Gisteren zat ik m’n Vectra C en had alleen het contactsleutel omgedraaid (zonder dat de motor liep), opeens begon het “AFL” lampje in het dashboard te knipperen (lampen waren niet aan).

      Is dit een storing of is het AFL systeem echt defect, iemand hier ervaring mee. Het gaat trouwens om Xenon verlichting.

      #17736953
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        valt niet te zeggen zonder uit te lezen.
        dat moet je eerst doen.

        #17736954
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          origineel gepost door Bert69
          Gisteren zat ik m’n Vectra C en had alleen het contactsleutel omgedraaid (zonder dat de motor liep), opeens begon het “AFL” lampje in het dashboard te knipperen (lampen waren niet aan).

          Is dit een storing of is het AFL systeem echt defect, iemand hier ervaring mee. Het gaat trouwens om Xenon verlichting.

          Ja dit betekent dat je een storing hebt in de stuurmodule. Het systeem zal automatisch het dim licht uitschakelen en je mistlamp inschakelen. Dit zou je dus zelf ff kunnen checken door de motor te starten en indien het overdag is de lichtschakelaar van stand automatisch naar hand aan te zetten. Het andere geval waarin het controlelampje knippert is als je de zekering verplaatst naar nr 37 om van asymetrisc naar symetrisch te gaan. Dit zorgt er voor dat je bijvoorbeeld in Engeland je tegenligger niet verblind. Maar dat zal je niet gedaan hebben toch?

          Ff langs de vod om uit te laten lezen.
          Succes er mee.
          Safe driving Jurgen

          #17736955
          Bert69
            Lid sinds:
            29 May 2010

            Nee, ik heb hem idd niet omgeplugt. Het vreemde is dat ik een week geleden ook deze melding kreeg en nadat ik het contact verbrak en weer het contact omdraaide was het weg.

            Echter nu is het er weer en nu continue.

            #17736956
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Heb je mijn beredenering al geprobeert? Als het systeem daadwerkelijk een storing heeft dient je dim het niet te doen en je mistlamp wel als je bij draaiende motor je dim inschakelt.

              Alleen de vod kan een storings diagnose doen of iemand met tech2
              Safe driving Jurgen

              #17736957
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                lukt dat niet met Opcom dan?

                #17736958
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  origineel gepost door sw_reijnders
                  lukt dat niet met Opcom dan?

                  Weet ik niet, kwestie van proberen.
                  Safe driving Jurgen

                  #17736959
                  Bert69
                    Lid sinds:
                    29 May 2010

                    Vreemde is dat het dimlicht het wel gewoon doet, hij stelt alleen de hoogte niet meer in en de hulplampjes gaan niet meer aan als ik de bochtom ga of de richting aanwijzer aanklik. Heb het idee dat de zekering niet meer goed is.

                    Vorige week wat heen en weer gefriemeld met de zekering toen werkte het een dag weer.

                    #17736960
                    Bert69
                      Lid sinds:
                      29 May 2010

                      Ben bij de garage geweest en ze hebben hem uitgelezen.
                      Er schijnt een storing in de linker koplamp te zitten waardoor deze niet meer beweegt. Ze krijgen de storing er niet uit en onderzoeken nu nog waar het aan kan liggen.

                      Gezien het geen Opel garage is vraag ik me af of ze genoeg expertise in huis hebben.

                      #17736961
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        ook de opel dealer doet hier niets aan
                        die monteren gewoon een nieuwe koplamp.

                        trek je portemonee maar vast open, want die zullen een aardige duit kosten :agent

                        #17736962
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door Bert69
                          Ben bij de garage geweest en ze hebben hem uitgelezen.
                          Er schijnt een storing in de linker koplamp te zitten waardoor deze niet meer beweegt. Ze krijgen de storing er niet uit en onderzoeken nu nog waar het aan kan liggen.

                          Gezien het geen Opel garage is vraag ik me af of ze genoeg expertise in huis hebben.

                          Ik zou toch langs de dealer gaan.
                          Misschien kunnen ze de lamp bedienen met de tech2.
                          En zo zien wat niet mee doet.

                          #18432269
                          Kawish
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 January 2014

                            Hoe is dit probleem verholpen? Heb er namelijk ook last van, soms knippert hij eventjes en soms blijft die constant knipperen. De projector staat goed en alles lijkt goed te werken….

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.