Adam Opel AG Rüsselsheim Ascona

Forumindex Forums Modellen Ascona Adam Opel AG Rüsselsheim Ascona

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17402417
    GTS2.2DTI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2006

      origineel gepost door McLambo
      Wat voor soort lak heb je als er geen letter voor staat? Ik heb volgens mij ‘gewoon’ 500L

      Wat heb je voor auto dan..

      #17402418
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Een ’79 Ascona B uit Antwerpen!d Een vrij harde, al zeg ik het zelf, al is hij aan de binnenkant matig/slecht in de kleur gezet. Zit alleen nevel over de (grijze) grondlaag heen, daardoor wat vliegroest.

        #17402419
        GTS2.2DTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2006

          Als hij uit Antwerpen komt weet je ook al dat er Dupont Lucite lak op de Ascona zit.

          Eerder stond er op het type plaatje waar de auto’s gemaakt zijn, later zijn daar enkel de afkortingen voor het kleurnummer voor in de plaats gekomen..

          #17402420
          cuupi
            Lid sinds:
            18 February 2008

            De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:

            #17402421
            Ruud B
              Lid sinds:
              25 October 2004

              origineel gepost door 81er ascona b
              Nu, de mijne heeft dat na 29j nog steeds niet. Hoe komt dat dan?

              Hier net zo, ik heb ook een blauwe Ascona uit 1979 geassembleerd in Antwerpen en die ziet er ook prima uit.

              #17402422
              CQPV6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 October 2008

                origineel gepost door GTS2.2DTI
                Is die Ascona in een ver verleden niet een keer overgeblazen ofzo. Als je die Dupont lak netjes bijhield bleef hij best wel netjes. Het is een thermoplast en die word natuurlijk nooit knetterhard..

                De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek:wtf Moest ook helemaal blank geschuurd worden:thumbdown:swear

                #17402423
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Even een vraagje tussendoor :D
                  Hoe zit dat met de belgische Astra F’s?
                  Is dat al verbeterd?

                  #17402424
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    origineel gepost door cuupi
                    De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:

                    hmm, dat klinkt me bekend in de oren. ben wat plekken aan het bijwerken, maar die oude lak is net klei :(

                    De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek Moest ook helemaal blank geschurd worden

                    o oooooo :o heb hier en daar wat thinner geknoeid (voor ik overstaptje op wasbenzine om te ontvetten,,….

                    #17402425
                    GTS2.2DTI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2006

                      origineel gepost door mr.f
                      Even een vraagje tussendoor :D
                      Hoe zit dat met de belgische Astra F’s?
                      Is dat al verbeterd?

                      Bij mijn weten is met de introductie van de eerste Astra serie en de voorwiel aangedreven Ascona ook een nieuwe lakstraat in gebruik genomen. Toen is men overgestapt op watergedragen autolak, de kleur dan, en die werd afgewerkt met een blanke laklaag. Dit uiteraard alleen voor de metaliclakken. De Uni kleuren zijn gewoon 2 komponenten.

                      Wanneer is die Astra ook al weer uitgekomen, was dat geen 1991? Vanaf toen werd er geen Lucite meer op de opeltjes gespoten.

                      #17402426
                      CQPV6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 October 2008

                        origineel gepost door McLambo

                        origineel gepost door cuupi
                        De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:

                        hmm, dat klinkt me bekend in de oren. ben wat plekken aan het bijwerken, maar die oude lak is net klei :(

                        De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek Moest ook helemaal blank geschuurd worden

                        o oooooo :o heb hier en daar wat thinner geknoeid (voor ik overstaptje op wasbenzine om te ontvetten,,….

                        Dit was pas na een uur zo hoor, neem aan dat jij het gelijk schoon gemaakt hebt… Hij deed dit puur ter demonstratie, dat de kadett kaal moest stond toen al vast… was ook mede vanwege die lak.

                        #17402427
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Ik zie gelijk doffe plekken, op 1 punt heb het te laat gezien, en hier zat de doek vast in de lak :(

                          Hoe heb je de kadett kaalgemaakt? gestraald, of geschuurd?

                          #17402428
                          ascona marco
                            Lid sinds:
                            1 June 2008

                            Ik heb ook alleen maar belgische incl de sport.

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.