Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Adam Opel AG Rüsselsheim Ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2010 om 20:30 #17402417
origineel gepost door McLambo
Wat voor soort lak heb je als er geen letter voor staat? Ik heb volgens mij ‘gewoon’ 500LWat heb je voor auto dan..
15 augustus 2010 om 21:29 #17402418Een ’79 Ascona B uit Antwerpen!d Een vrij harde, al zeg ik het zelf, al is hij aan de binnenkant matig/slecht in de kleur gezet. Zit alleen nevel over de (grijze) grondlaag heen, daardoor wat vliegroest.
16 augustus 2010 om 11:25 #17402419Als hij uit Antwerpen komt weet je ook al dat er Dupont Lucite lak op de Ascona zit.
Eerder stond er op het type plaatje waar de auto’s gemaakt zijn, later zijn daar enkel de afkortingen voor het kleurnummer voor in de plaats gekomen..
16 augustus 2010 om 20:21 #17402420De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:
17 augustus 2010 om 06:57 #17402421origineel gepost door 81er ascona b
Nu, de mijne heeft dat na 29j nog steeds niet. Hoe komt dat dan?Hier net zo, ik heb ook een blauwe Ascona uit 1979 geassembleerd in Antwerpen en die ziet er ook prima uit.
17 augustus 2010 om 07:10 #17402422origineel gepost door GTS2.2DTI
Is die Ascona in een ver verleden niet een keer overgeblazen ofzo. Als je die Dupont lak netjes bijhield bleef hij best wel netjes. Het is een thermoplast en die word natuurlijk nooit knetterhard..De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek:wtf Moest ook helemaal blank geschuurd worden:thumbdown:swear
17 augustus 2010 om 08:06 #17402423AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even een vraagje tussendoor :D
Hoe zit dat met de belgische Astra F’s?
Is dat al verbeterd?17 augustus 2010 om 08:50 #17402424origineel gepost door cuupi
De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:hmm, dat klinkt me bekend in de oren. ben wat plekken aan het bijwerken, maar die oude lak is net klei :(
De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek Moest ook helemaal blank geschurd worden
o oooooo :o heb hier en daar wat thinner geknoeid (voor ik overstaptje op wasbenzine om te ontvetten,,….
17 augustus 2010 om 12:15 #17402425origineel gepost door mr.f
Even een vraagje tussendoor :D
Hoe zit dat met de belgische Astra F’s?
Is dat al verbeterd?Bij mijn weten is met de introductie van de eerste Astra serie en de voorwiel aangedreven Ascona ook een nieuwe lakstraat in gebruik genomen. Toen is men overgestapt op watergedragen autolak, de kleur dan, en die werd afgewerkt met een blanke laklaag. Dit uiteraard alleen voor de metaliclakken. De Uni kleuren zijn gewoon 2 komponenten.
Wanneer is die Astra ook al weer uitgekomen, was dat geen 1991? Vanaf toen werd er geen Lucite meer op de opeltjes gespoten.
17 augustus 2010 om 12:19 #17402426origineel gepost door McLambo
origineel gepost door cuupi
De mijne komt ook uit Antwerpen ’76 was de bekende goud/bruine kleur. Is nu zwart en degene die hem gespoten heeft zei tegen mij Als het een belg is en jij wilt hem zwart dan moet hij tot op het staal geschuurd worden, anders heb je kans dat als hij in de zon staat de lak opvreet/zacht wordt. En ja dat schuren was een drama want het schuurpapier zat zo vol.:mad:hmm, dat klinkt me bekend in de oren. ben wat plekken aan het bijwerken, maar die oude lak is net klei :(
De spuiter liet het toen zien bij mijn coupe (antwerpen) daar zat nog de eerste lak op… Hij gooide een doek met thinner op het dak, en de lak werd gewoon weer vloeibaar op die plek Moest ook helemaal blank geschuurd worden
o oooooo :o heb hier en daar wat thinner geknoeid (voor ik overstaptje op wasbenzine om te ontvetten,,….
Dit was pas na een uur zo hoor, neem aan dat jij het gelijk schoon gemaakt hebt… Hij deed dit puur ter demonstratie, dat de kadett kaal moest stond toen al vast… was ook mede vanwege die lak.
17 augustus 2010 om 18:55 #17402427Ik zie gelijk doffe plekken, op 1 punt heb het te laat gezien, en hier zat de doek vast in de lak :(
Hoe heb je de kadett kaalgemaakt? gestraald, of geschuurd?
27 augustus 2010 om 20:40 #17402428Ik heb ook alleen maar belgische incl de sport.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.