Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Adam Opel AG Rüsselsheim Ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2008 om 18:24 #17207058
Wie heeft er net als mij een Adam Opel AG Rüsselsheim Ascona?
En wie heeft er wat info over?15 mei 2008 om 20:49 #17402393Dat betekent dat je Asci geboren is bij de Adam Opel fabriek gevestigd te Russelsheim :D Een echte duitser dus…Alsie uit Belgie kwam had daar gestaan ipv Russelheim…Antwerpen dacht ik tenminste..
16 mei 2008 om 12:59 #17402394Antwerpen idd,
De mijne is bij adam opel ag in antwerpen geboren:P
16 mei 2008 om 13:30 #17402395mijne is ook een Belg
16 mei 2008 om 13:36 #17402396Niet veel meer in omloop dus? :hmmz
25 mei 2008 om 20:36 #17402397idd, alle asci’s die door mijn handen gegaan zijn kwamen van antwerpen. wist zelfs niet dat er ook echte duitse waren…
25 mei 2008 om 21:47 #17402398Wat ik zelf gehoord heb is dat ze in de Rüsselsheim fabriek meer aandacht hebben besteed aan de productie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Manta
De Manta B zal de geschiedenis ingaan als het Opelmodel met de langste productiegeschiedenis : hij werd 13 jaar lang geproduceerd (van 1975 tot 1988), hoofdzakelijk in de fabriek in Antwerpen (in de beginjaren ook tijdelijk in het Duitse Rüsselsheim).Het laatste gedeelte zal dan ook voor de ascona gelden denk ik.
26 mei 2008 om 09:04 #17402399Nu heb ik ooit vernomen dat…misschien waren het wel geruchten…dat de “Belgen” eerder roestten omdat het materiaal buiten opgeslagen werd..of dat er slechter plaatmateriaal gebruikt werd als in de “Duitsers”….maar ik heb Duitsers gezien die er slechter aan toe waren dan Belgen van hetzelfde bouwjaar.
Of er van “Belgen” niet veel meer in omloop zijn..durf ik niet te zeggen..wel heb ik het idee dat er in Russelsheim meer Opels gebouwd zijn…de kans dat je een “Belg” treft lijkt dus kleiner..maar of dat in de praktijk ook zo is…geen idee.
Groetjes,
Auk
26 mei 2008 om 11:18 #17402400heb ik niet eens iets gehoord dat belgische gekochte asconas altijd van antwerpen kwamen en nederlands gekochte altijd van duitsland? of is dit zever :hmmz
26 mei 2008 om 12:56 #17402401hollandse asci, uit antwerpen:)
26 mei 2008 om 14:18 #17402402Russelheim zijn degelijker en roesten minder snel tenzij hij veel gebruikt en altijd buiten staat.
De mijne is een Antwerper en is nog goed, deze heeft dus ook weining km gelopen en goed onderhouden.
Antwerper zie je meer dan de Russelheim…mijn ervaring met de 6 Ascona’s die ik en mij broer hebben gehad.27 mei 2008 om 20:30 #17402403Die van mijn ouders is ook uit Russelsheim.
27 mei 2008 om 20:46 #17402404ik heb ook een duitse
kenteken januari1981
maar hij zal wel iets eerder gebouwd zijn in duitsland :hmmz6 augustus 2010 om 10:31 #17402405ik heb ook een duitse, 1ste inverkeersstelling januari 1981, in belgie vanaf nieuw. maar Russelheim staat er wel niet bij..
Uplo[IMG=http://a.imageshack.us/img36/2556/dsc07573k.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.usaded with ImageShack.us
6 augustus 2010 om 10:32 #174024066 augustus 2010 om 10:34 #17402407Uploaded with ImageShack.us
6 augustus 2010 om 21:18 #17402408@81er ascona b..
Dat is ook een Ascona uit Antwerpen hoor, kun je zien aan het A tje dat voor het kleurnummer staat. De Belgische en Engelse opels/Vauxhals werden in die jaren met Lucite van Dupont gespoten. Grotere rommel bestond er niet in mijn ogen.
De Opels die in Duistland geproduceerd werden staat een E tje voor het kleurnummer wat staat voor Einbrennlak, deze Opels zaten toen veel beter en mooier in de lak dan die uit Antwerpen. De metalics uit Duitsland werden afgewerkt met Blanke lak, die uit Antwerpen hadden dat niet..
6 augustus 2010 om 22:12 #17402409AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GTS2.2DTI
@81er ascona b..Dat is ook een Ascona uit Antwerpen hoor, kun je zien aan het A tje dat voor het kleurnummer staat. De Belgische en Engelse opels/Vauxhals werden in die jaren met Lucite van Dupont gespoten. Grotere rommel bestond er niet in mijn ogen.
De Opels die in Duistland geproduceerd werden staat een E tje voor het kleurnummer wat staat voor Einbrennlak, deze Opels zaten toen veel beter en mooier in de lak dan die uit Antwerpen. De metalics uit Duitsland werden afgewerkt met Blanke lak, die uit Antwerpen hadden dat niet..
:thumbup
die uit Belgie hadden speciale aandacht nodig bij de spuiter,
anders kwam ie in de problemen,
idd, het was een soort lucide, bij het schuren ervan kruimelde het van je plaatwerk af :mad:7 augustus 2010 om 08:04 #17402410Volgens mij is het ook zo dat de Opel in Antwerpen zodra ze klaar waren buiten werden gestald in de haven, alwaar de zilte lucht meteen toesloeg op het ijzer, vandaar dat die generatie Opel ook slechter is dan de Duitse, maar ook dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
7 augustus 2010 om 10:07 #17402411Dat weet ik dan ook weer..mijn ascona is dus een belg. Maar wat ik dan zo vreemd vind is dat onze buurman vroeger (30j geleden) een record e1 reed in net dezelfde kleur blauw en na een jaar of 5 was de lak op het dak en het kofferdeksel helemaal mat….mijn vader zei toen dat dat kwam door de lak van DUPONT… Nu, de mijne heeft dat na 29j nog steeds niet. Hoe komt dat dan?
7 augustus 2010 om 17:44 #17402412Is die Ascona in een ver verleden niet een keer overgeblazen ofzo. Als je die Dupont lak netjes bijhield bleef hij best wel netjes. Het is een thermoplast en die word natuurlijk nooit knetterhard..
7 augustus 2010 om 19:05 #17402413mijn ascona is ook een belg
8 augustus 2010 om 20:08 #17402414Ik heb mij laten vertellen dat de laatste Ascona’s (’80, ’81) gemaakt zijn uit gerecycleerd metaal en daarom sneller roesten:angel
9 augustus 2010 om 20:51 #17402415Ja, dat verhaal ken ik ook en daarom is waarschijnlijk ook de Sport uitgekomen in die jaren om toch nog de laatste Ascona’s te kunnen verkopen.
15 augustus 2010 om 18:07 #17402416Wat voor soort lak heb je als er geen letter voor staat? Ik heb volgens mij ‘gewoon’ 500L
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.