Acxhteruitversnelling Zafira B bj 2009

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Acxhteruitversnelling Zafira B bj 2009

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469367
    Erik-R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2020

      Bij 105.000 km is de koppeling van mijn Zafira B 2009 in december 2020 vervangen. (dit vind ik zelf best vroeg voor een koppeling maargoed) De auto heb ik gekocht met 89000 km. Op dit moment staan er 119.000 km op de teller. Sinds een aantal weken krijg ik het ’tandenpoets geluid’ als ik de auto in de achteruitversnelling zet. Dit gebeurd niet altijd maar wel vaak. Ik trap de koppeling volledig in en haal het palletje op de versnellingspook ook helemaal omhoog. Ook als ik wil inparkeren en de auto eerst in z’n vrij zet koppeling op laat komen de koppeling in trap en voorzichtig in z’n achteruit zet krijg ik vaak dit knarsend geluid.

      Voorheen heb ik hier nooit last van gehad en gewoon schakelen gaat prima. Ook toen de koppeling kapot was had ik dit niet dus ik denk niet dat het de koppeling zelf is. Kan het de versnellingsbak zijn? Of het palletje aan de versnellingspook die niet goed werkt?

      Wie weet wat dit is en hoe dit op te lossen is?

      Alvast hartelijk dank voor het mee denken!

       

       

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.