Achtervering meriva B harder zetten

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Achtervering meriva B harder zetten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18418746
    Cuchulain
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2019

      Kan ik de Achtervering meriva B harder zetten?

      Als ik 5àà= kg laad hangt de wagen nogal door. Toch moet de meriva b indien de laadvloer volledig gebruikt word 706kg kunnen verdragen volgens de papieren.

       

      #18418770
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Je zou bij de garage eens kunnen vragen naar hulpveren.

         

        Verder is 700 kg belading misschien gewoon niet mogelijk. Als ik de gegevens van een willekeurige Meriva B opzoek, vind ik:

        Massa rijklaar: 1393 kg
        Massa ledig voertuig: 1293 kg
        Technische max. massa voertuig: 1935 kg
        Toegestane max. massa voertuig: 1935 kg

        Er zit dus 542 kg verschil tussen rijklaar (= vloeistoffen gevuld en een bestuurder) en wat hij technisch kan hebben. Als je geen passagier meeneemt, kan je dus voor 542 kg aan goederen laden. Afhankelijk van de auto, moeten deze goederen verdeeld worden over de laadvloer én de passagiersstoel, anders zakt de auto achter door zijn veren.

        Als je een passagier meeneemt of zelf meer dan 75 kg weegt, gaat dat allemaal van de 542 kg af.

        #18545647
        Cuchulain
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2019

          Ik vroeg dit omdat ik met een gebroken veer zat na de autokeuring (test vering). Er was roestvorming op een deel van de breuk. Deze zijn vervangen. Bij het keuringstation zeiden ze dat de vering goed was maar de test daarna zagen ze dat de linkerkoplamt te hoog stond. Dus die zouden de koplamp laten regelen vanwege een gebroken veer. Tja. Veilig is iets anders denk ik dan.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.