Achterveren Zafira. Verschillende types?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Achterveren Zafira. Verschillende types?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357423
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Een van mijn achterveren van de Zafira A uit 2001 is gebroken. Vandaag ben ik bij de sloper gaan kijken. Daar heb ik een veer gevonden met tekst opdruk “QC” en een met opdruk “SP”. Verder lijken ze helemaal gelijk. De vraag die ik heb is:

      Wat betekenen die letters?

      Zijn deze veren verschillend?

      Kan ik rustig met een QC links en een SP rechts rijden?

      Of doe ik er goed aan nog even door te zoeken tot ik een set van twee vindt met dezelfde opdruk?

      Alvast bedankt voor het antwoord.

       

      #18357445
      Vallion
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2018

        Over het algemeen betekenen de letters QC op een onderdeel ‘Quality Check/Control. Dit betekent dat het onderdeel door de kwaliteitscontrole van de fabrikant is gekomen.

        #18357449
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Dank je

          Ik heb die met QC opdruk genomen. Kostte 20 euro van de sloop. Zelf van het terrein ophalen, maar omdat schokbrekers al vooraf verwijderd waren van alle wagens was het makkelijk de veer er uit te halen. Ik had geen gereedschap nodig.

          Voor wie het later nodig heeft:

          De veer die ik nodig heb heeft aan het einde een verloop van diameter:

          Winding 1                      9 mm

          Winding 2                    11 mm

          Winding 3                    14 mm

          In totaal zijn er ongeveer 7 windingen, waarvan drie (a vier) de maximum dikte hebben.

          Diameter totaal           148 mm

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.