achteruitrijverlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum achteruitrijverlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276956
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Ik wil mijn achteruitrijlichten verplaatsen.Ik wil ze graag in het zwarte gedeelte onder de achterbumper hebben (B2 bumper)
      Maar zijn er wettelijke hoogtes voor dit soort verlichtingen????

      Ik zie wel eens auto’s rijden die ze ook ter hoogte van bijvoorbeeld een trekhaak hebben.
      Ik wil het gedeelte waar nu mijn achteruitrijverlichting zit ook gaan gebruiken als knipperlicht,dus de witte moet daar weg.

      groet Marcel

      #18320782
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Check de apk regelement… daar staat het in als het goed is.

        Sent from my SM-G935F using Tapatalk

        #18320783
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Ja dit mag. Er bestaan geen regels voor de achteruitrij verlichting. Behalve dat er minimaal 1 aanwezig moet zijn voor auto’s met bouwjaar van na 31-12-1997. Je mag de hele zwarte strip vol hangen. Er is zelfs geen maximum aan achteruitrij verlichting.
          Zie hier de regels:

          1. Bij personenauto’s in gebruik genomen na 31 december 1967 moeten de lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, bedoeld in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig. Voor richtingaanwijzers geldt de eerste volzin slechts voor zover het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997.

          2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor de grote lichten, achteruitrijlichten, remlichten, de achterkentekenplaatverlichting, mistachterlichten en werklichten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.