Achteruitrijcamera: Switch

Forumindex Forums Modellen Insignia Achteruitrijcamera: Switch

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274459
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste Opel-Forum leden,

      Binnenkort wil ik in mijn Insignia (1.6 Sports Tourer Cosmo) een interface installeren voor een achteruitrij camera. Nu wilde ik ook graag een 2e cameraatje installeren en heb daarvoor een soort switch gekocht wat dan aangesloten kan worden op de interface om te switchen tussen de 2 cameraatjes. Helaas zat er bij deze switch geen gebruikershandleiding en nu kwam ik het volgende tegen:

      Waar dienen de korte rode draadjes voor die bij iedere gele tulp aansluiting zit? De tulpaansluiting is voor de cameraatjes aan te sluiten, maar ik zou niet weten waar die rode draadjes dan voor moeten dienen.
      En dan zit er ook nog een blauwe draad aan de andere kant van de switch. Deze zit samen met de rode en zwarte (+ en – aansluiting).

      Hopelijk weet iemand mij hiermee verder te helpen!
      Alvast dank!
      Kevin :agent

      #18303775
      wrc1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2015

        dit topic ga ik volgen. Wil er ook 1 installeren maar weet niet echt hoe ik er moet aan beginnen. Kan je eventueel foto’s maken van de stappen die je doet als je die interface aansluit op je systeem in je auto. Waar heb je die interface gekocht ? (niet die switch)

        #18303776
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Uiteraard! :) Het was sowieso de bedoeling; voor iedereen makkelijk! De interface heb ik van EBay vandaan. Zal er binnekort even een foto van maken en dan maak ik wel even een apart topic over hoe en wat.

          #18303777
          sig63
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 August 2006

            ik denk dat de blauwe op de achteruitrijlichten aangesloten moet worden

            die kleine rode moeten ook iets met de voeding te maken hebben: als blauw signaal krijgt dan activeren die rode de camera’s en het display ?

            kijk hier eens:
            http://nl.aliexpress.com/store/product/Intelligent-control-car-camera-video-switch-car-video-automatic-switch-connect-front-or-side-left-right/1045641_1902128616.html?isOrig=true#extend” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18303778
            pjotter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2013

              Zo als ik zo zie op de fotos lijkt het erop dat je 2 camera ingangen hebt voor de achter als de voorkant met het rode draadje als + 12 V om de
              cameraatjes van voeding te voorzien bij de gele ingangs stekkers De middelste is de video uitgang naar je display video ingang Aan de andere zijde
              van het kastje 12V rood+ blauw – en zwart als schakeldraad om deze te switchen

              #18303779
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                Ik heb uiteraard zelf ook nog even zitten zoeken. Ik heb het volgende plaatje erbij gevonden, welke meteen meer duidelijkheid geeft:

                Hier haal ik het volgende uit:
                – Rood/Zwart (aan elkaar): De ‘ plus’ en ‘ min’ .
                – Blauwe draad: Trigger om het kastje in te laten schakelen wanneer er in ‘ Reverse’ geschakeld wordt. (Moet dus aan de achteruitrij verlichting gekoppeld worden)
                – Kleine rode draadjes bij de video kabels: De ‘plus’ voor de cameraatjes, om de camera’s van voeding te voorzien.

                ‘Correct me if i’m wrong!’ maar zo moet het hem gaan worden denk ik…
                Binnenkort maar is beginnen!

                #18303780
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  @Rottentweetie wrote:

                  Ik heb uiteraard zelf ook nog even zitten zoeken. Ik heb het volgende plaatje erbij gevonden, welke meteen meer duidelijkheid geeft:

                  Hier haal ik het volgende uit:
                  – Rood/Zwart (aan elkaar): De ‘ plus’ en ‘ min’ .
                  – Blauwe draad: Trigger om het kastje in te laten schakelen wanneer er in ‘ Reverse’ geschakeld wordt. (Moet dus aan de achteruitrij verlichting gekoppeld worden)
                  – Kleine rode draadjes bij de video kabels: De ‘plus’ voor de cameraatjes, om de camera’s van voeding te voorzien.
                  klopt inderdaad rood en zwart voeding hierbij wordt de blauwe draad gebruikt om de camera te schakelen
                  ‘Correct me if i’m wrong!’ maar zo moet het hem gaan worden denk ik…
                  Binnenkort maar is beginnen!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.