achterruitenwisser doet ’t niet

Forumindex Forums Modellen Astra achterruitenwisser doet ’t niet

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238203
    wkossen
      Lid sinds:
      13 May 2011

      Hej,

      De achterruitenwisser van mijn Astra G doet het niet. dat wil zeggen, een stukje en dan blijft ie midden op het raam stil staan en wil geen kant meer op. De volgende dag gaat ie soms terug, maar dat is het. Enig idee wat dat kan zijn en wat ik eraan kan doen?

      Thanks

      Willem

      #17884535
      xanquezer
        Lid sinds:
        21 April 2011

        Reletje kapot?? (naast het stuur, boven de koppelling. Zekeringen kastje)

        #17884536
        IMpY
          Lid sinds:
          18 July 2005

          Denk eerder ruitenwissermotor ver kapot.

          Groeten Twan

          #17884537
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            nou heb ik geen verstand van de astra g, maar met mijn corsa a was het soms ook zo dat waneer ik de interval aan zette hij precies andersom deed, boven aan stoppen inplaats onder aan, of waneer ik de wissers 1 keer wou laten gaan hij ook boven in of halver wege bleef hangen.
            ik heb er toen een nieuwe ruitenwisserhendel op gezet en het probleem was verholpen…

            half jaar later weer het zelfde verhaal

            #17884538
            wkossen
              Lid sinds:
              13 May 2011

              Ok, twee suggesties, relais of motor. hoe kom ik er achter? Hij doet het ‘soms een beetje’, en dan ook nog langzaam, ik zou denken dat de motor rot is, kan ik dat checken? Ik denk niet zo gauw aan een los contact of een relais. kapot relais zou betekenen dat het helemaal niets doet toch?

              is het zinvol bij de sloop naar zo’n motor te kijken of kan ik beter voor een nieuwe gaan (enig idee wat dat kost?) of valt er iets aan te reviseren?

              Thanks voor de hulp!

              #17884539
              xanquezer
                Lid sinds:
                21 April 2011

                Tja.. moter > sloop en relais > nieuwe (5 euro bij conrad)

                motertjes zijn duur en een hoop geklooi. :hmmz (dacht ik)

                #17884540
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Wss het motortje, heeft de F ook altijd last van. Heb die van mn 1e Astra uit elkaar gehaald en weer werkend gekregen :)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.