Achterlichten weigeren dienst

Forumindex Forums Modellen Corsa Achterlichten weigeren dienst

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337894
    rickfromlimburg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2016

      Toen ik gisteren van Eindhoven af kwam, werd ik erop geattendeerd door omliggende weggebruikers dat er iets niet helemaal pluis was met mijn achterlichten.
      Vervolgens heb ik de auto langs de kant van de weg gezet, en wat bleek… mijn achterlichten werkten allebei niet meer.

      Ik heb de lampen vervangen door gloednieuwe, en zelfs uitgewisseld met het knipperlicht (wat het wel deed).
      Hierna heb ik de zekeringen-kast doorzocht op kapotte zekeringen. Niet gevonden.

      Vandaag heb ik de lichtschakelaar vervangen door een ander exemplaar, dat toevallig een vriend nog had liggen.
      Geen resultaat. Ik meet geen spanning aan de achterlichten.
      Het knipperlicht, remlicht, achteruitrij-licht en het mistlicht werken wel.

      Wie kan mij hierbij helpen.

      Vermoedelijk een zekering in de kabelboom!? Of een haperend relais?

      Ik hoop dat mijn geliefde Corsa B’tje weer snel tijdens de nachtelijke uren de weg op mag.

      #18337899
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Hoi Rick,

        Ik heb dit probleem ook eens gehad. Het probleem zat toen in de aansluitstekkers van de achterlichtunits, er zat corrosie op de contacten.
        Heb je de spanning gemeten op de aansluitstekkers of op de contacten van de lampen?

        Werkt de kentekenverlichting nog wel?

        Groet,

        Jasper

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.