Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Achterlampen Monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2010 om 12:29 #17217855
Zit er verschil in de achterlampen van de monza. Ik zie op enkele foto’s dat de achterlampen donkerder kleuren dan bij andere. De monza’s die een reflectorplaat hebben zijn vaak lichter van kleur.
De chrome randjes hebben ze ook niet allemaal maar dat is bekend.Het kan natuurlijk ook met de belichting van de foto te maken hebben.
24 februari 2010 om 13:14 #17620500Ze zijn principe hetzelfde, op de chroomrandjes na dan. Volgens mij heb je, origineel althans, geen uitvoeringen met “rookglas”.
De A1 heeft geen chroomrand in het midden (maar soms wel eromheen als omlijsting van de gehele achterkant), de A2 weer wel, behalve bij de GSE uitvoering, dan weer niet).
De reflectorplaat in het midden hoort alleen bij de A2. Zwart gelakt in het midden alleen bij de A1.24 februari 2010 om 14:10 #17620501Dat is duidelijk. Maar als je op de onderdelen lijst kijkt dan zie bijv. art. 12 24 020 alleen voor de monza en 12 93 098 voor monza en senator. Ook 12 93 100 voor monza en senator en dan heb je nog 12 23 056 en 12 23 054 en 12 23 096 alleen voor de GSE.
Dan heb ik overigens alleen gekeken naar de linker units.
Wat zijn dan de verschillen op het chrome biesje na???
24 februari 2010 om 14:27 #17620502Misschien heeft met met uitvoeringsverschillen te maken. Je had de gewone uitvoering van de auto, maar ook de C(omfort) en het S(port) pakket, net zoals GSE. Althans bij de Monza. Die C en S pakketten verdwenen weer bij de introductie van de A2.
24 februari 2010 om 15:01 #17620503Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza’s.
Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.24 februari 2010 om 16:52 #17620504AnoniemLid sinds:
1 January 1970:hmmz idd nooit op gelet, maar heb alle 3 hier liggen,
zal ze ff bij elkaar gaan leggen,Van de A1 weet ik dat er geen belijsting op zit,
de GSE en de A2 zijn met dezelfde lijsten uitgebracht,
alleen de GSE heeft de lijstjes in donkergrijze tint.Maar de kleur van de refectoren…….. :hmmz
straks meteen ff de tussenplaten erbij halen,
kijken of die ook een andere tint hebben, ast lukt doen ik er fotos bij ;)grtz
24 februari 2010 om 17:16 #17620505origineel gepost door ckad
Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza’s.
Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.ik had in men a1 zonder chromen randjes
a2 had ze standaart
heb hier een folder van een a1 senator
en daar staan foto’s in met chromen randjes
dus a1 is vast ook geleverd met chromen randjes24 februari 2010 om 18:50 #17620506AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier dan de foto’s, van de 3 achterlichten en 3 tussenpanelen :o
zonder flits genomen, kijk en vergelijk :hmmz
bij de achterlichten geen verschil te waarnemen,
heb er nog een paar, maar met allemaal dezelfde tint.
hier dan de tussenpanelen, hier wel een verschil waarneembaar :oBij m’n A2 heb ik gekozen voor de A2 versie met chroom,
daar de kleur van de achterlichten en tussenpaneel beter bij elkaar lagen.grtz ;)
24 februari 2010 om 19:35 #17620507Ik denk dat ‘t misschien een beetje verwering is. Het valt ook wel op dat bepaalde auto’s ook ‘n beetje donker glas hebben (terwijl dat niet leverbaar is) en als je dan goed gaat kijken blijkt dat ‘t voornamelijk bij auto’s voorkomt die al een aardige boodschap hebben gedaan
24 februari 2010 om 20:24 #17620508het verschil in de nummers komt ook doordat sommige mistachterlicht hebben en sommige niet
bij engelse monza`s en senators is het plastic rood wat bij de normale zwart is25 februari 2010 om 08:06 #17620509Dat rode kunststof zal dan bij de Royale (de engelse A1) zijn, net zoals bij de Rekord E1 de vroege exemplaren rood kunststof hadden, de late bouwjaren zwart.
25 februari 2010 om 08:33 #17620510Dan heb je zoveel nummers omdat je dan verschillende combinaties hebt. Met en zonder chroom en met en zonder mistlamp. Ik weet in elk geval genoeg. :thumbup:thumbup
Als ze donkerder zijn dan zijn ze bewerkt met spray.
Fijn zo’n forum, kom je nog eens wat te weet.;););)
26 februari 2010 om 10:42 #17620511Daar zijn we toch voor. :D:D:D Om elkaar te helpen, niet waar? Bovendien vind ik het persoonlijk erg leuk, dat gespit in al die uitvoeringen. En je leert elke keer weer wat bij.
Een maatje van mij vindt het altijd opmerkelijk, hoe snel ik zie dat er op een bepaalde auto iets zit, dat er of niet hoort op te zitten, of optioneel was, of dat het origineel van fabriek uit is, enz.
26 februari 2010 om 10:53 #17620512Sommige dingen vind je niet in de boeken en zul je elders uit moeten vissen.
Toen ik mijn monza kocht stond er ook GSE en CD op wat ik nergens kon terugvinden. Aangezien ik toch de auto heb gekocht ben ik daarna gaan kijken wat al dan niet origineel was. A.d.v. het adrema plaatje kwam ik er snel achter dat mijn monza vrij kompleet uitgerust was. Alleen een open dak en de niveauregeling zit er niet op.:thumbup
Om de auto geheel origineel te maken moest ik o.a. de achterzijde wijzigen, reflectorplaat, bumper, achterlampen. Maar ik vond dat wel mooi staan. En ik wilde de motor met bak wisselen. Dus dan maar aanpassen aan mijn eigen smaak. Voorspoilertje, sideskirts en GSE achterspoiler. Ronal 7×15 velgen. Het past wel in die tijdsgeest dus het mag een beetje fout zijn.;);)26 februari 2010 om 11:21 #17620513Heb jij toen dat exemplaar van MP gekocht, met het rode interieur erin?
26 februari 2010 om 12:10 #17620514Ja, die is nu van mij (alweer een jaartje of 1.5). Ik moest alleen de maas over om hem te bekijken dus dat was snel gepiept. Had eerst een kadett c coupe als tweede auto maar kreeg klachten van het vrouwjte dat het in de zomer erg warm werd in de auto. Raampje open kon niet want de kleine zat toen achterin.
Ik had dus niet zoveel eisen,
Moest een oldtimer opel zijn, met airco en bij voorkeur coupe model.Even ingetikt op mp kwam ik deze tegen. Is ooit van Opel Nederland geweest vandaar de optie’s.
O.a. verstelbaar stuur, airco, mistlampen, verstralers, verwarmde voorstoel, cruise control, hoogte verstelbare voorstoelen, elektrische ramen, ruitenwisser, getint glas.
Zie adrema plaatje (foto destijds bij aankoop gemaakt)
Ziet er nu stuk beter uit.Zo stond ie op MP
Zo is ie nu
26 februari 2010 om 13:13 #17620515prachtig :D En een (bijna) full option A1 zie je niet vaak! vaak zijn de a1’tjes die ik tegenkom vrij kaal, deze zit echt bomvol opties
26 februari 2010 om 13:39 #17620516Het is en blijft een mooie bak. Die Ronals staan er super onder, vooral in de contrast met het zwart (hoewel ik het zowiezo een mooie velg vind, ik heb de mijne ook nog liggen) . En dan ook nog een rood interieur. Prachtige combinatie !! Biesje op de taille breekt mooi.
En fully loaded, ook nog eens een keer. Dat zie je ook niet vaak inderdaad. Ik hoop hem een keertje live te mogen aanschouwen.Maar de auto is me altijd bijgebleven vanwege de CD en GSE typeaanduidingen, die niet op een A1 horen te zitten, c.q. ook nooit leverbaar is geweest.
26 februari 2010 om 14:13 #17620517De velgen wil ik opnieuw laten poedercoaten in alugrijs metallic. Maar dat komt komende zomer, dan heb ik de 16″ OZ erop liggen en kan ik setje mooi klaar maken.
26 februari 2010 om 14:25 #17620518AnoniemLid sinds:
1 January 1970De combinatie is perfect op deze Monza, houden zo,
het is een echte ‘Black Beauty’…………… :thumbup26 februari 2010 om 17:09 #17620519je hebt inderdaad een schitttterende monza:wub
:kewlpics:kewlpics:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.