achterklepslot vergrendelt niet meer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum achterklepslot vergrendelt niet meer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18387908
    fransjanlat
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2020

      Nadat ik het electrisch bediende achterklepslot had ontgrendeld (zonder probleem, bzzzz, open) wilde deze niet meer sluiten: de grendel pakt niet meer. Indrukken van de afstandbediening reageerde niet. ANWB erbij, slot eruit gehaald, geen andere oplossing te bedenken dan nieuw slot bestellen (€ 599).

      Heeft iemand dit slot eerder al eens ontmanteld, kan het vervangen van een onderdeel oplossing zijn?

      Vectra C 2008 caravan (stationwagon)

      met dank.

      #18388004
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Gok 1: Controleer de zekering van de sproeierpomp (2009 Vauxhall Astra) https://www.youtube.com/watch?v=e1IiR4N–uI

        Gok 2: De centrale vergrendeling hapert bij mij ook, maar dan niet op de achterklep maar op twee van de deuren. Astra G 1998. Hier zit het probleem vermoedelijk in het motortje, want dat krijgt wel spanning, maar draait niet. Dit zou je na kunnen meten. Na hem een paar keer met de hand bewogen te hebben, heeft hij het een paar maanden weer gedaan. Je moet daarvoor wel het slot demonteren en de plastic behuizing met de motor en tandwielen openen / slopen. Een definitieve oplossing is om het motortje te vervangen. Te zien aan wat er op internet te vinden is, blijkt dit vaker voor te komen, ook bij andere merken. Motortjes voor centrale deurvergrendeling lijken redelijk standaard te zijn, maar let erop dat je er eentje bestelt met het juiste tandwiel op het asje gemonteerd.

        #18388016
        fransjanlat
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2020

          Bedankt, ik ga nakijken, dat van die sproeierpomp zou ik nooit hebben bedacht, laat je weten.

          #18388058
          fransjanlat
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 August 2020

            Nou de zekeringen zijn niet het probleem, dus moet het mechaniek en motortje nakijken en of er in stroomtoevoer toch iets niet klopt.

            Je zou verwachten dat om veiligheidsreden de slothaak in de achterklep automatisch de vergrendelhaak in het chassis vastpakt maar dat is dus blijkbaar niet zo.
            Ik heb nu met spanband de achterklep aangetrokken om dicht te houden.
            Het ontgrendelmechanisme werkt wel, als ik de AB ingedrukt houd knipperen de achterlichten even en hoor je de ontgrendeling ontspannen.
            Wanneer ik de ontgrendelknop in de centrale bediening in het voorportier induw krijg ik een piepje en geen actie ….

            Gedoe…

            #18388702
            fransjanlat
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2020

              update voor wie er wat aan kan hebben: het relais dat het sluitmechaniek van de slotvanger aanstuurt is kapot. openen werkt wel, maar sluitrelais werkt niet. je hoort een klikje als je de slotvanger handmatig voorzichtig aanduwt, het motortje gaat echter niet draaien. het is dus een probleem in het slothuis, niet in externe bedrading oid.

              Ik heb een elektrotechnisch bedrijfje gevonden dat gaat proberen het slothuis te openen (er zitten toraksschroeven en klemmen aan) en dan evtl het relais vervangen.  wacht op antwoord ….

              #18389135
              Stefan662
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 August 2012

                Kan je de achterklep niet gewoon met de sleutel op- en van slot draaien ?

                #18389157
                fransjanlat
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2020

                  Ja dat zou mooi zijn maar kan niet. Er is geen slotgat/sleutelgat, kan alleen elektrisch openen. Het verbaast me dat er na een week zoeken helemaal geen gebruikte items van dit type zijn te vinden. Alle media geprobeerd, er moeten toch tientallen van dit slot zijn achtergebleven in het afgestoten wagenpark. Maar nada…..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.