Achterklep Sports Tourer:Handig te weten…

Forumindex Forums Modellen Insignia Achterklep Sports Tourer:Handig te weten…

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267574
    H-400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2006

      M’n Sports-Tourer (A20NHT) is net uit garantie, dus geef ik ‘m vandaag zelf z’n jaarlijkse oliewissel.
      Wil ik de olie uit m’n koffer halen, gaat die niet meer open. Niet met de sleutel met de afstandsbediening, niet met de knop
      in de linkerportier. Geen geluid, dood. Met de handgreep op de achterklep ontgrendeld hij wel, en voorzichtig tegen de weerstand
      in gaat hij manueel open. Drukte ik op de knop (binnenkant) achterklep gaat hij wel verder automatisch open. Druk ik hem voorzichtig
      toe grendeld hij wel. Na de vidange motor gestart, geen foutmeldingen. Parkeersensoren normaal, trekhaak eens uit en in geklapt maar
      geen verbetering. Achteruitrijlicht en mistlamp normaal. Daar ik thuis geen diagnosetoestellen heb, probleem voor later.
      Ik moet toch de wagen wassen denk ik, kan ik evengoed de massa eens afkoppelen. Misschien werkt die oude truk wel…
      Een uur later koppel ik de massa terug aan en de boel werkt terug als nieuw!
      Een éénmalige bug of wilt Opel ons sneller bij de dealer laten staan?

      #18248756
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Alle computers lopen wel eens vast. Als resetten helpt zou ik me er niet te druk om maken

        #18248757
        skilto
          Lid sinds:
          13 February 2014

          Probleem achterklep heb ik ook. Nadat er een aanhanger aan m’n sports tourer heeft gehangen doet de elec achterklep het niet meer.
          Garage lukt het niet om dit op te lossen.
          Haal nu rechts het paneeltje even weg en maak de middelste stekker even los.
          Klep doet het dan weer, maar het is een nood maatregeltje.

          #18248758
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Ik had niet lang daarvoor m’n fietsdrager gemonteerd met zo’n verloopstuk naar 7-polig, ik moest dan wel regelmatig
            een melding “kapot achterlicht-pinker…” wegtikken. Misschien heeft dat idd de panne v/d achterklep veroorzaakt.
            Probleem heeft zich opgelost met de massa even af te koppelen, maar je tip zal ik onthouden.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.