achterbank zittingen aanpassen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) achterbank zittingen aanpassen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252065
    Onyx666
      Lid sinds:
      20 August 2012

      hallo

      mischien een vreemde vraag, maar is het bij een zafira a mogelijk om de stoelen van de middelste rij aan te passen zodat ze meer naar de ligstand kunnen ? Nu kunnen ze een klijn stukje acterover maar verder naar ligstand wordt geblokkeerd waarschijnlijk om de rolhoes te beschermen (of hoe heet dat ding) als deze erin ligt.
      Is de blokkering mischien iets verder te zetten ?

      gr

      #18064373
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Mocht je dingen gaan aanpassen: Wat je ook gaat doen denk er aan om het heel stevig en degelijk te doen!

        De rugleuning beschermd bij botsingen tegen schuivende lading! Zorg dat een leuning niet zomaar half dicht kan klappen en dat je een kratje bier “berg-op” tegen je kruin gelanceerd krijgt ;)

        Dat zou ook zonde zijn van dat bier ;)

        Ook van achter aangereden worden wordt voor de achterpassagier erg vervelend als een leuning hem niet goed “vooruit houdt”.

        Met de originele configuratie zijn heel wat botsingsproeven gedaan. Gooi dat niet ondoordacht overboord.

        #18064374
        zaffiepaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2011

          HALLO ONIX 666,
          HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
          MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
          NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
          VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.

          GROET, PAUL :thumbup

          #18064375
          lukelaaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2011

            @zaffiepaul wrote:

            HALLO ONIX 666,
            HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
            MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
            NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
            VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.

            GROET, PAUL :thumbup

            ALL CAPS FRIDAY!

            #18064371
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              @zaffiepaul wrote:

              HALLO ONIX 666,
              HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
              MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
              NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
              VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.

              GROET, PAUL :thumbup

              En die berekeningen heb je thuis liggen :hmmz
              Heb het toevallig vandaag even bij mij bekeken, normaal gesproken valt de blokkering van een achterbankleuning meestal aan de zijkant in een slotvanger die op de carrosserie bevestigd zit. Bij bijvoorbeeld een Corsa D (die heeft namelijk een leuning die onder 2 hoeken vastgezet kan worden) zit een kunststof bevestiging! Bij de Zafira zit dit anders omdat de bank moet kunnen schuiven: bij het scharnierpunt zitten meerdere inhammen op een metalen schijf waarop de blokkering zit. In principe zou je de plaats van de inham kunnen aanpassen of er 1 bij kunnen maken. Als je dit goed doet is het net zo sterk als origineel.

              #18064364
              zaffiepaul
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2011

                even een late reactie, maar wat betreft die berekeningen, nee die heb ik niet thuis maar mijn beroep is autostoffeerder en heb genoeg banken stoelen enz.enz. uit en in elkaar gezet en/of bekleed dus denk ik dat mijn advies wel juist is voor de zafira.
                inderdaad zit bij een corsa en meerdere modellen een kunststof ring met een vertanding die je kunt verstellen MAAAR dat is nog steeds geen zafira.
                mijn waarschuwing ging dan ook in eerste instantie uit voor het te doen van laswerk aan de bevestiging van de rugleuningpartij.
                het zou verdomde lullig zijn als er door een aanrijding de achterinzittenden extra of ernstig letsel daardoor oplopen toch?

                #18064372
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  @zaffiepaul wrote:

                  even een late reactie, maar wat betreft die berekeningen, nee die heb ik niet thuis maar mijn beroep is autostoffeerder en heb genoeg banken stoelen enz.enz. uit en in elkaar gezet en/of bekleed dus denk ik dat mijn advies wel juist is voor de zafira.
                  inderdaad zit bij een corsa en meerdere modellen een kunststof ring met een vertanding die je kunt verstellen MAAAR dat is nog steeds geen zafira.
                  mijn waarschuwing ging dan ook in eerste instantie uit voor het te doen van laswerk aan de bevestiging van de rugleuningpartij.
                  het zou verdomde lullig zijn als er door een aanrijding de achterinzittenden extra of ernstig letsel daardoor oplopen toch?

                  En ik heb werktuigbouwkunde gedaan op school!

                  #18064370
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Ik lasser, draaier. frezer. :D :D :D

                    #18064369
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Vakman :thumb :thumb :thumb

                      #18064368
                      bandido
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2010

                        ja???
                        dank je
                        jij toch ook of nie

                        #18064367
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          eh, dat draaien en frezen is al even geleden hoor, ik zit tegenwoordig op kantoor :shock: maar goed kun je nog wel 2 rechter handen hebben :jerry

                          #18064366
                          bandido
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2010

                            met twee rechter handen kun je niet draaien frezen, maar ook nie op kantoor zitten
                            lol :jerry

                            #18064365
                            midnight black
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2011

                              Nee, op kantoor dan moet je een goede zitkont hebben :jerry

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.