Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › achterbank zittingen aanpassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2012 om 07:07 #17252065
hallo
mischien een vreemde vraag, maar is het bij een zafira a mogelijk om de stoelen van de middelste rij aan te passen zodat ze meer naar de ligstand kunnen ? Nu kunnen ze een klijn stukje acterover maar verder naar ligstand wordt geblokkeerd waarschijnlijk om de rolhoes te beschermen (of hoe heet dat ding) als deze erin ligt.
Is de blokkering mischien iets verder te zetten ?gr
7 september 2012 om 12:50 #18064373Mocht je dingen gaan aanpassen: Wat je ook gaat doen denk er aan om het heel stevig en degelijk te doen!
De rugleuning beschermd bij botsingen tegen schuivende lading! Zorg dat een leuning niet zomaar half dicht kan klappen en dat je een kratje bier “berg-op” tegen je kruin gelanceerd krijgt ;)
Dat zou ook zonde zijn van dat bier ;)
Ook van achter aangereden worden wordt voor de achterpassagier erg vervelend als een leuning hem niet goed “vooruit houdt”.
Met de originele configuratie zijn heel wat botsingsproeven gedaan. Gooi dat niet ondoordacht overboord.
7 september 2012 om 18:51 #18064374HALLO ONIX 666,
HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.GROET, PAUL :thumbup
7 september 2012 om 18:54 #18064375@zaffiepaul wrote:
HALLO ONIX 666,
HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.GROET, PAUL :thumbup
ALL CAPS FRIDAY!
14 oktober 2012 om 19:58 #18064371@zaffiepaul wrote:
HALLO ONIX 666,
HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.GROET, PAUL :thumbup
En die berekeningen heb je thuis liggen :hmmz
Heb het toevallig vandaag even bij mij bekeken, normaal gesproken valt de blokkering van een achterbankleuning meestal aan de zijkant in een slotvanger die op de carrosserie bevestigd zit. Bij bijvoorbeeld een Corsa D (die heeft namelijk een leuning die onder 2 hoeken vastgezet kan worden) zit een kunststof bevestiging! Bij de Zafira zit dit anders omdat de bank moet kunnen schuiven: bij het scharnierpunt zitten meerdere inhammen op een metalen schijf waarop de blokkering zit. In principe zou je de plaats van de inham kunnen aanpassen of er 1 bij kunnen maken. Als je dit goed doet is het net zo sterk als origineel.21 oktober 2012 om 15:30 #18064364even een late reactie, maar wat betreft die berekeningen, nee die heb ik niet thuis maar mijn beroep is autostoffeerder en heb genoeg banken stoelen enz.enz. uit en in elkaar gezet en/of bekleed dus denk ik dat mijn advies wel juist is voor de zafira.
inderdaad zit bij een corsa en meerdere modellen een kunststof ring met een vertanding die je kunt verstellen MAAAR dat is nog steeds geen zafira.
mijn waarschuwing ging dan ook in eerste instantie uit voor het te doen van laswerk aan de bevestiging van de rugleuningpartij.
het zou verdomde lullig zijn als er door een aanrijding de achterinzittenden extra of ernstig letsel daardoor oplopen toch?21 oktober 2012 om 20:55 #18064372@zaffiepaul wrote:
even een late reactie, maar wat betreft die berekeningen, nee die heb ik niet thuis maar mijn beroep is autostoffeerder en heb genoeg banken stoelen enz.enz. uit en in elkaar gezet en/of bekleed dus denk ik dat mijn advies wel juist is voor de zafira.
inderdaad zit bij een corsa en meerdere modellen een kunststof ring met een vertanding die je kunt verstellen MAAAR dat is nog steeds geen zafira.
mijn waarschuwing ging dan ook in eerste instantie uit voor het te doen van laswerk aan de bevestiging van de rugleuningpartij.
het zou verdomde lullig zijn als er door een aanrijding de achterinzittenden extra of ernstig letsel daardoor oplopen toch?En ik heb werktuigbouwkunde gedaan op school!
22 oktober 2012 om 17:21 #18064370Ik lasser, draaier. frezer. :D :D :D
22 oktober 2012 om 17:55 #18064369Vakman :thumb :thumb :thumb
22 oktober 2012 om 20:05 #18064368ja???
dank je
jij toch ook of nie22 oktober 2012 om 21:43 #18064367eh, dat draaien en frezen is al even geleden hoor, ik zit tegenwoordig op kantoor :shock: maar goed kun je nog wel 2 rechter handen hebben :jerry
23 oktober 2012 om 15:17 #18064366met twee rechter handen kun je niet draaien frezen, maar ook nie op kantoor zitten
lol :jerry23 oktober 2012 om 18:28 #18064365Nee, op kantoor dan moet je een goede zitkont hebben :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.