Achterbank Kapitän P2.6 (1962) verwijderen

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Achterbank Kapitän P2.6 (1962) verwijderen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18419083
    KeesL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2019

      Hallo, ik wil de voorstoelen en achterbank van mijn Kapitän P2.6 (1962) loshalen. De voorstoelen zijn eenvoudig te demonteren (vier moeren per stoel), maar de achterbank is gezien vanuit het interieur geheel ontoegankelijk. Kan ik erbij als ik de beplating in de kofferbak, onder de hoedenplank, eerst verwijder?

      Alvast bedankt,

      Kees

      #18419089
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Deze zit geschroefd aan de achterzijde (Kruis) in dekofferbak.

        #18419094
        KeesL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2019

          Bedankt Haasje17! Ik ga het morgen meteen proberen.

          #18419131
          KeesL
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 January 2019

            Haasje17 (of iemand anders), kun je iets specifieker zijn? Ik ben al meer dan een halve dag bezig en zie niet hoe de bank vastzit. Rechts- en linksboven (niet te zien op de foto) zie ik twee keer twee parkertjes zitten. De ene blijkt de sierlijst aan de binnenkant vast te houden, de andere weet ik niet. Verder kan ik tot nu toe geen schroeven ontdekken. Het zitgedeelte lijkt ook niet met bouten dwars door de bodem vast te zitten. (Niet dat je dat gezegd hebt.)achterkant achterbank

            #18419554
            KeesL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2019

              Er komt geen enkele schroef aan te pas en verwijderen gaat niet via de kofferbak. De bank bestaat uit twee delen: de rugleuning hangt aan drie haken en heeft onderaan bij het portier een horizontaal geplaatste lip en iets meer naar binnen toe een verticaal geplaatste. In totaal zeven bevestigingspunten dus. Het zitgedeelte is een constructie die geheel los op de bodem rust en alleen aan de voorkant op twee plaatsen (aan de uiteinden van het recht lopende middendeel) vastgeklemd zit. (Niet te zien op de foto.)

              Bevestigingspunten achterb.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.