achteras

Forumindex Forums Modellen Manta achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214447
    Ruub
      Lid sinds:
      4 May 2009

      Khad hier op t forum en op internet wat verhaaltjes gehoord van het pimpen van die cih blokken zodat er meer vermogen uit kwam met turbo’s en compressors enz. Daarvoor scheen alleen dan wel een andere achteras nodig te zijn omdat die sterke standaard achterassen niet genoeg schenen te zijn.
      T 6 cilinder blokje dat ik heb is nu klaar maar het is wel de bedoeling om er nog meer vermogen uit te halen maar dat komt later pas. Maar wil ik dat kunnen doen moet er dus wel eerst een as op zitten die goed genoeg is.
      Khad gehoord van een volvo as maar welke is dat en heeft iemand er misschien nog zo eentje te?

      #17555607
      Tomvt
        Lid sinds:
        2 July 2004

        ff zoeken en je vind het, mare ik was laatst bij biesheuvel en er nog even over gehad blijkt dat een 2.0 as met stalen staartstuk en sperdiff sterk genoeg zou zijn indien je geen kortere overbrenging gebruikt. hij garandeerde mij dat t dan heel blijft bij 240 pk (rijd ie zelf mee nl) en vast wel iets meer… dus ik ben nog aan t twijfelen of ik wel zo’n volvo as zal gebruiken…

        #17555608
        Manta 24V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2004

          Idd de meesten doen elkaar graag na en dokteren zelf weinig uit ;)

          Maar 250 pk moet de standaard as aankunnen, de meeste assen geven de geest door de klappen die ze krijgen van bijvoorbeel abrupt opkomen van de koppeling of met spinnende wielen van onverhard op verhard komen.

          Zorg iig voor genoeg olie in de as en houd eventueel de temperatuur in de gaten. Bij slalom en 75% sper word onze as een 80 graden

          #17555609
          Ruub
            Lid sinds:
            4 May 2009

            dan gebruik ik die standaard as wel.
            Die heeft alleen geen sper …. maakt dat nog wat uit?

            #17555610
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              ligt eraan wat je wilt

              #17555611
              Tomvt
                Lid sinds:
                2 July 2004

                zonder sper krijg je de klappen op je dif juist, doordat in 1 x 1 wiel slipt en 1 grip en ineens alle 2 grip

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.