Achteras Corsa C vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Achteras Corsa C vervangen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361461
    yellowcaps
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2017

      Hallo,

      Vorige week heb ik een ongelukje gehad op de snelweg, glad, lange flauwe bocht, achterste voren tegen de vangrail :negative: . Cosmetische schade viel erg mee. Achter- en voorwielen wel een goede tik gehad, vangrail kwam net uit de grond zetten, vandaar dat hij op wiel hoogte zat. De achteras is krom, althans het wiel staat een heel klein beetje naar buiten (in horizontale richting). Stuur staat er ook scheef in maar ik hoop dat dat met uitlijnen te verhelpen is.

      Ik ben zelf geen monteur of iets dergelijks maar ik heb ook weer geen twee linker handen. Ik heb beschikking over een 4 koloms brug en ben van plan het zelf aan te gaan pakken (een vriend komt assisteren). Heeft iemand misschien wat tips, dingen waar ik voor op moet passen of gewoon (volgorde)instructies? Ik heb al even het internet afgezocht maar kan, apart van een filpje over schokdenpers, niks vinden.

      Verder heb ik bij de sloop een andere as besteld. Die man beweerde dat een as van een Corsa B hetzelfde was als van de C, is dat waar?

      Alle informatie is van harte welkom. Alvast heel erg bedankt.

      #18361463
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Alles goed documenteren als je het nog nooit gedaan hebt.

        En dan in tegenovergestelde volgorde weer op de nieuwe as bouwen.

        Wat ik gehoord heb is een Corsa B as inderdaad hetzelfde, maar meten is weten.
        Gewoon de 2 kale assen naast elkaar leggen en meten.

        Ook zou ik de vervangende as even netjes schuren en goed in de verf zetten.

        Het enige waar je meezit is het ontluchten van je remmen. Dat is wel een klusje waar je ervaring mee moet hebben.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.