Achteraf inbouwen automatisch geregelde airco

Forumindex Forums Modellen Astra Achteraf inbouwen automatisch geregelde airco

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224725
    hafid
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Heb er momenteel dus eentje inzetten die handbedienbaar is volledig. Ben op marktplaats een automatische tegengekomen, echter benieuwd of ik deze kan vervangen dus voor het oude systeem ?

      Bedankt

      #17712215
      j.pons
        Lid sinds:
        6 January 2007

        Succes ermee, Je hele dashboard moet er uit.
        En je moet je kachelmotor vervangen+ de benodigde kabelbomen.
        Gr joost

        #17712216
        tmug
          Lid sinds:
          4 July 2007

          Model auto, bouwjaar,

          eendagsvliegen king:

          #17712217
          XpLoD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2008

            Hafid,

            Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
            De aansluting voor automatische airco zit er al.

            #17712218
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              kan me bijna niet voorstellen dat het alleen het display is zoals Xplod zegt . ACC is toch veel anders aangestuurd?

              #17712219
              j.pons
                Lid sinds:
                6 January 2007

                moet zowie zo een ander kachelhuis in.

                origineel gepost door XpLoD
                Hafid,

                Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
                De aansluting voor automatische airco zit er al.

                #17712220
                j.pons
                  Lid sinds:
                  6 January 2007

                  astra 2.2DTR uit 2003, In een ander topic gevonden:P

                  origineel gepost door tmug
                  Model auto, bouwjaar,

                  eendagsvliegen king:

                  #17712221
                  astra-gtc-freak
                    Lid sinds:
                    3 March 2010

                    Beste XploD,

                    Dat klopt dus niet wat je hier boven zegt!
                    Komt wel degelijk heel wat bij kijken, er zal zowiezo een anderkachelhuis in moeten deze zal nog wel redelijk makkelijk aan te komen zijn op een sloop.
                    Want de regeling van de luchtklepen warm/koud en onder/boven is heel anders bij acc
                    En een aantal sensoren (lichthoeveelheid en temperatuur) heb je extra nodig.
                    Ik weet dat bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd en de kabelboom in het dashboard heel anders is.
                    En zie dan maar eens een kabelboom te vinden die de zelfde opties heeft alleen dan voor acc want nieuw is deze kabelboom niet te betalen.
                    En je zal je auto ook opnieuw moeten laten programmeren voor de acc.
                    Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken maar heb er weer vlug van afgezien.
                    Mijn vorige wagen had wel acc en ik zelf vind het voordeel van acc in de zomer minimaal.
                    Daar in tegen vondt ik het in de winter weer wel erg fijn dat je nooit meer aan de temperatuur knop hoef te zitten.
                    Mijn advies het geld en de tijd die je kwijt bent besparen, en bij een volgende wagen specifiek zoeken naar een auto met acc.

                    #17712222
                    miraltje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      origineel gepost door astra-gtc-freak
                      bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd

                      betreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.

                      astra g heeft geen can-bus.

                      #17712223
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        Heb er toen met de turbo motorombouw ook over lopen denken… ook het idee laten varen..

                        #17712224
                        astra-gtc-freak
                          Lid sinds:
                          3 March 2010

                          Niet te min is het bij een astra g ook erg veel werk.
                          Het hele dashboard zal er uit moeten om de kabelboom en je kachelhuis te vervangen.
                          Als je dit compleet over kan zetten van een andere astra g dan zou het te doen zijn maar is echt erg veel werk.

                          Succes.

                          #17712225
                          hafid
                            Lid sinds:
                            21 June 2010

                            Hallo mensen.

                            Bedankt alvast voor alle reactie.
                            Als ik het zo een beetje lees, dan de huidige versie e rgewoon inlaten. Heb geen zin om hele dashboarden te gaan vervangen.
                            Ik heb momenteel eerst nog een andere zorg aan mij kop met die auto.:puke

                            #17712226
                            Astraman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 July 2004

                              origineel gepost door miraltje

                              origineel gepost door astra-gtc-freak
                              bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd

                              betreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.

                              astra g heeft geen can-bus.

                              Een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??

                              #17712227
                              miraltje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                origineel gepost door Astraman
                                een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??

                                can-bus is niet zalig makend, helemaal voor hobbyisten zoals ons.

                                je kunt zelf nagenoeg geen onderdelen vervangen die aan de canbus verbonden zijn.
                                alles moet geprogrameerd worden wat in de praktijk betekend dat je altijd naar de vod moet .

                                indien je ruildelen/sloopdelen op de kop hebt getikt moet je er op letten dat deze eerst uit de donor auto zijn geprogrameerd daar je er anders niks aan hebt.

                                ik zie in can-bus in die zin meer nadelen dan voordelen.

                                dat het een logische vervolgstap is van de convencionele draadbomen naar can-bus is duidelijk, in auto’s van tegenwoordig zit zoveel electronica dat de convencionele bekabeling geen optie meer is behalve het gewicht zal de storingsgevoeligheid toenemen wanneer er geen can-bus zou worden gebruikt.

                                #17712228
                                Astraman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2004

                                  Jah ik word al kruisdol van de kabels in mijn Astra, ik weet niet eens waar het allemaal meer voor is en ik heb geen enkele optie, geen airco niks. Niks beter te doen daar in antwerpen ofzo :hmmz

                                  Mijn kadettje, dat snap ik nog, dat zweeft een beetje tussen een fietsverlichting en een huisinstallatie, dat kan ik nog wel aan.

                                  Maar das mooi balen idd, ik dacht dat het hele can-bus juist makkelijk was, nieuw onderdeeltje erbij, tech 2 eraan effe aan zetten en weer een optie erbij, maar zo werkt het dus niet. :thumbdown

                                  Lexus heeft veel bluetooth heb ik welleens gehoord, dat wil je ook niet volgens mij.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.