Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Achteraf inbouwen automatisch geregelde airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2010 om 15:31 #17224725
Heb er momenteel dus eentje inzetten die handbedienbaar is volledig. Ben op marktplaats een automatische tegengekomen, echter benieuwd of ik deze kan vervangen dus voor het oude systeem ?
Bedankt
14 augustus 2010 om 16:09 #17712215Succes ermee, Je hele dashboard moet er uit.
En je moet je kachelmotor vervangen+ de benodigde kabelbomen.
Gr joost14 augustus 2010 om 16:10 #17712216Model auto, bouwjaar,
…
eendagsvliegen king:
14 augustus 2010 om 16:41 #17712217Hafid,
Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
De aansluting voor automatische airco zit er al.14 augustus 2010 om 16:49 #17712218kan me bijna niet voorstellen dat het alleen het display is zoals Xplod zegt . ACC is toch veel anders aangestuurd?
14 augustus 2010 om 18:22 #17712219moet zowie zo een ander kachelhuis in.
origineel gepost door XpLoD
Hafid,Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
De aansluting voor automatische airco zit er al.14 augustus 2010 om 18:24 #17712220astra 2.2DTR uit 2003, In een ander topic gevonden:P
origineel gepost door tmug
Model auto, bouwjaar,…
eendagsvliegen king:
14 augustus 2010 om 23:52 #17712221Beste XploD,
Dat klopt dus niet wat je hier boven zegt!
Komt wel degelijk heel wat bij kijken, er zal zowiezo een anderkachelhuis in moeten deze zal nog wel redelijk makkelijk aan te komen zijn op een sloop.
Want de regeling van de luchtklepen warm/koud en onder/boven is heel anders bij acc
En een aantal sensoren (lichthoeveelheid en temperatuur) heb je extra nodig.
Ik weet dat bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd en de kabelboom in het dashboard heel anders is.
En zie dan maar eens een kabelboom te vinden die de zelfde opties heeft alleen dan voor acc want nieuw is deze kabelboom niet te betalen.
En je zal je auto ook opnieuw moeten laten programmeren voor de acc.
Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken maar heb er weer vlug van afgezien.
Mijn vorige wagen had wel acc en ik zelf vind het voordeel van acc in de zomer minimaal.
Daar in tegen vondt ik het in de winter weer wel erg fijn dat je nooit meer aan de temperatuur knop hoef te zitten.
Mijn advies het geld en de tijd die je kwijt bent besparen, en bij een volgende wagen specifiek zoeken naar een auto met acc.15 augustus 2010 om 00:39 #17712222origineel gepost door astra-gtc-freak
bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurdbetreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.
astra g heeft geen can-bus.
15 augustus 2010 om 09:10 #17712223Heb er toen met de turbo motorombouw ook over lopen denken… ook het idee laten varen..
15 augustus 2010 om 10:26 #17712224Niet te min is het bij een astra g ook erg veel werk.
Het hele dashboard zal er uit moeten om de kabelboom en je kachelhuis te vervangen.
Als je dit compleet over kan zetten van een andere astra g dan zou het te doen zijn maar is echt erg veel werk.Succes.
15 augustus 2010 om 14:46 #17712225Hallo mensen.
Bedankt alvast voor alle reactie.
Als ik het zo een beetje lees, dan de huidige versie e rgewoon inlaten. Heb geen zin om hele dashboarden te gaan vervangen.
Ik heb momenteel eerst nog een andere zorg aan mij kop met die auto.:puke15 augustus 2010 om 15:00 #17712226origineel gepost door miraltje
origineel gepost door astra-gtc-freak
bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurdbetreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.
astra g heeft geen can-bus.
Een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??
15 augustus 2010 om 16:24 #17712227origineel gepost door Astraman
een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??can-bus is niet zalig makend, helemaal voor hobbyisten zoals ons.
je kunt zelf nagenoeg geen onderdelen vervangen die aan de canbus verbonden zijn.
alles moet geprogrameerd worden wat in de praktijk betekend dat je altijd naar de vod moet .indien je ruildelen/sloopdelen op de kop hebt getikt moet je er op letten dat deze eerst uit de donor auto zijn geprogrameerd daar je er anders niks aan hebt.
ik zie in can-bus in die zin meer nadelen dan voordelen.
dat het een logische vervolgstap is van de convencionele draadbomen naar can-bus is duidelijk, in auto’s van tegenwoordig zit zoveel electronica dat de convencionele bekabeling geen optie meer is behalve het gewicht zal de storingsgevoeligheid toenemen wanneer er geen can-bus zou worden gebruikt.
16 augustus 2010 om 08:13 #17712228Jah ik word al kruisdol van de kabels in mijn Astra, ik weet niet eens waar het allemaal meer voor is en ik heb geen enkele optie, geen airco niks. Niks beter te doen daar in antwerpen ofzo :hmmz
Mijn kadettje, dat snap ik nog, dat zweeft een beetje tussen een fietsverlichting en een huisinstallatie, dat kan ik nog wel aan.
Maar das mooi balen idd, ik dacht dat het hele can-bus juist makkelijk was, nieuw onderdeeltje erbij, tech 2 eraan effe aan zetten en weer een optie erbij, maar zo werkt het dus niet. :thumbdown
Lexus heeft veel bluetooth heb ik welleens gehoord, dat wil je ook niet volgens mij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.