acculampje is gaan branden tijdens het rijden.

Forumindex Forums Modellen Astra acculampje is gaan branden tijdens het rijden.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237970
    miraltje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      mijn dynamo is aan het overlijden.

      vandaag ff snel naar de stad geweest en tijdens het rijden ging het acculampje branden,gevolgt door het uitvallen van de snelheidsmeter en toerenteller.

      daarna begon ook nog eens het abs lampje en het airbag lampje te branden dit alles herstelde zich na een aantal seconden behalve het acculampje dat bleef branden,nadat ik bijna thuis de bocht om ging merkte ik tevens dat de stuur bekrachtiging was uitgevallen.

      nu heb ik hier op het forum gelezen dat dan de dynamo defect is geraakt,na een spanningsmeting bij stationair lopende motor meet ik 11,2 volt dit is te laag en duid er dus inderdaad op dat de dynamo rip is.

      waar kan ik nazien wat voor type dynamo ik moet hebben voor mijn astra.

      het gaat om een astra G cabrio uit mei 2002 met een z16xe motor met airco.

      alvast bedankt

      #17882029
      daruler
        Lid sinds:
        12 July 2009

        stuur bekrachting heb toch niks met je stroom te maken of ben ik zo gek?

        #17882030
        miraltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          astra g hebben een electrische stuurbekrachtiging

          #17882031
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            als ik op je accu lampje afga denk ik aan versleten koolborsteltjes… of dynamo niet meer goed.

            #17882032
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              @opelkadetje wrote:

              als ik op je accu lampje afga denk ik aan versleten koolborsteltjes… of dynamo niet meer goed.

              daar dacht ik dus ook aan.
              in sommige gevallen is het goedkoper om je eigen dynamo te laten reviseren.
              maar draait je stuurbekrachtiging niet op de zelfde riem als je dynamo?
              want dan kan het misschien ook zijn dat je v snaar te slap licht.
              maar ja je hebt hem door gemeten dus als ie echt slap lag was je da vast wel op gevallen denk ik.

              #17882033
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Vermoedelijk zijn ABS en Airbag lampje gaan branden door OVERBELADING (vaak als het lampje gaat branden doen deze dynamo’s overladen (spanning oplopend tot wel 20Volt), en is daarna de Dynamo echt overleden, en laad deze niks meer.

                in dit geval heb je mazzel dat de dynamo het snel heeft opgegeven..

                indien het Dynamo lampje gaat branden word automatisch de stuurbekrachtiging uitgeschakeld.

                Overbelading:

                Bij bijvoorbeeld de kadett-E / Astra-F / Vectra-A kan je goed zien dat het systeem overbelaad als het lampje brand van de dynamo, deze word dan feller bij gasgeven tot ie doorbrand, helaas is dit niet waar te nemen bij de Astra-G daar de Astra-G Dynamo geen directe vebinding heeft met het dynamo lampje, daar zit een laadstroom regeling voor in de tellerunit, dit is ivm dat de controle lampjes geen gloeilampjes meer zijn, maar Leds.

                Willem

                #17882034
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  bedankt tot zover, maar welk type dynamo ben ik nodig aangezien er TE veel keus is om uit te kiezen :hmmz

                  #17882035
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ligt eraan wat je erop heb en erop wil hebben, zwaarder kan altijd, lichter is niet echt een optie.

                    De meeste zijn voorzien van een 100A dynamo.

                    er zijn zelfs 120A dynamo’s passend voor jouw auto.

                    willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.