Accu – welke is goed

Forumindex Forums Modellen Astra Accu – welke is goed

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221839
    boxum56
      Lid sinds:
      8 January 2008

      Goedemiddag allemaal,

      Mijn huidige accu is vijftien jaar oud en geeft langzaam de geest. Ben op zoek naar een waardige vervanger. Nadat ie twee keer binnen korte tijd er de brui aan geeft, lijkt het me tijd om een nieuwe er in te zetten.
      Nu vraag ik me alleen af welke ervaringen jullie hebben. Welke accu’s zijn goed en welke niet? Er zijn een aantal goedkope bouwmarkt accu’s te verkrijgen? Voldoen deze een beetje?

      Het gaat om een astra f (’95), huidige accu is een 12V 44Ah. Kzou het liefst iets meer capaciteit te hebben dus zit te denken aan een 55 of 60 Ah.

      Graag jullie ervaring/mening!

      Gr, Boxum56.

      #17680473
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        15 jaar met dezelfde accu? :wors ik ben blij als ik de 15 maanden haal :wtf Maar (zover ik weet) zou voor jouw een gelaccu de uitkomst zijn, misschien haal je daarmee de volgende 15 jaar :D

        #17680474
        boxum56
          Lid sinds:
          8 January 2008

          Ja vind het zelf ook een wonder, tis dan wel een GM-accu maar dat hij zo lang mee is gegaan is vrij bijzonder. Het maakt ook wel uit hoe je er mee om gaat volgens mij, veel kleine stukjes, veel stroomverbruikers vind ie niet zo leuk.

          Zijn de meeste accu’s tegenwoordig gel-accu’s?

          #17680475
          G1zm0
            Lid sinds:
            18 May 2009

            Mijn vader heeft ook 16 jaar met de originele GM accu gedaan :jerry

            Totdat een paar maanden geleden wel lastig ging doen met starten, heeft ie um dan toch maar vervangen :P

            #17680476
            G1zm0
              Lid sinds:
              18 May 2009

              Tenminste, de accu zat er al 16 jaar in king:

              #17680477
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                nou dan kijk je welk merk en dan zou ik zeggen als deze zo trouw ze werk heeft gedaan koop een zelfde en dan zo rond de 60 amp uur .

                En op naar de volgende 16 jaar

                accu prijs is niet ze schokkend verschillend meer hoor .

                kijk is wat ze kosten op de site van HALFORD zijn geen slechte accu,s ,,de lichtste is 50 amp uur en de wat zwaardere 60 amp uur is €10 duurder 89€ en 2 jaar garrantie .

                allen geen kwik-fit bende die zijn binnen de 2 jaar of net er na stuk en van enige garrantie ho maar .

                #17680478
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  Kijk of je ergens aan een Coldax accu kunt komen voor je auto. Dat zijn echt hele goede accu’s en via de goede kanalen ook goed betaalbaar (gelijk halfords alleen veel beter)

                  Waar woon je ergens in de buurt, kijk anders eens op http://www.accuserviceflevoland.com

                  #17680479
                  boxum56
                    Lid sinds:
                    8 January 2008

                    Coldax kom ik idd tegen op meerdere websites (winparts/onderdelendirect etc). Heb zo geen beeld bij dit merk maar als ik het zo hoor is dit een veelverkochte accu.
                    Heb nu via http://www.gmtuningparts.nl een originele GM-accu gevonden, dit lijkt me een mooie. Is wel ietsje duurder maar daarvan weet ik zeker dat hij goed is (hoewel die andere vast ook goed zijn).

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.