Accu in kofferbak/DHRA regels

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Accu in kofferbak/DHRA regels

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252691
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      heey

      gezien het fijt dat ik straks mijn accu niet meer in de motorruimte kwijt kan ( op die plaats moet mn luchtfilter komen ) wil ik deze in de kofferbak monteren

      nu zat ik net de regels op de DHRA site door te lezen, daar staat dat de accu wel in de kofferbak mag ( mits in n vloeistofdichte doos met ontluchting naar buiten ) MAAR niet in het rijders compartiment

      nu komt het probleem: als je bij n corsa de achterbank eruit haalt, word de kofferbak dus 1 met het compartiment, hoe kan ik dit oplosen?

      1# Mag ik de accu op de plek van het reservewiel monteren?
      2# Mag de accu gewoon achterin komen mits in een gesloten ruimte?
      3# Iemand anders een idee?

      Marc

      #18073053
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het reglement zegt het volgende:



        Moet volgens OEM specificaties vast zitten. Wanneer de accu in de kofferbak is geplaatst
        moet er een vloeistof dichte bak omheen zitten met een afvoerleiding naar buiten de
        carrosserie. De accu mag zich niet in het rijders compartiment bevinden tenzij af fabriek
        de auto een accu heeft die zich onder de achterbank bevindt. (zoals BMW, VW Kever en
        nog een paar Duitse auto’s of modellen) In dien dit het geval is moet de achterbank
        blijven staan en mag dus niet tijdens de race worden verwijderd. Ventilatieslang dient
        aan de accu bevestigd te zijn en buiten de carrosserie uit te komen. Accu + pool dient te
        zijn afgeplakt of deugdelijk te zijn afgeschermd. Gel accu’s zijn toegestaan, deze
        behoeven geen vloeistof dichte bak.



        Wanneer jij deugdelijk de accu vastzet in de kofferbak is dat geen enkel probleem.
        Niet vastzetten met spanbanden etc want dat keuren wij wel af.

        Tip neem een gel accu, deze behoeft geen vloeistofdichte bak als extra behuizing.

        De achterbank verwijderen geeft inderdaad het resultaat dat de accu in het rijderscompartiment zal komen.
        Maar als jij hem goed deugdelijk bevestigd en ver genoeg naar achteren plaatst zal dat gewoon goedkeur zijn.

        Voordat je hem definitief monteert maak er gewoon foto’s van en stuur ze even naar keuring (@) dhra.nl
        Dan beoordelen Gerard en ik of jou idee goed is om door te zetten.

        Voorkomt je teleurstelling op het event.

        #18073052
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          Heey

          Bedankt voor de info
          Ga van de week beginnen met bouwen, zal dan wel ff n fototje schieten

          Marc

          #18073050
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Je zou op de plaats vh achterbank rugdeel een superlichtgewicht schot kunnen zetten mocht het zonder afgekeurd worden.
            Polyester, plexiglas of carbon?

            #18073051
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Koop gewoon een optima yellow of redtop. Kost je 1x 200 euro maar je hebt een beest van een accu die goed lang mee gaat. En is een gelaccu dus die kan je zelfs op dekop tegen je dak vastzetten als het moeër:grin:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.