accessoire draad corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa accessoire draad corsa b

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229450
    Vans-91
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Hey,

      Ik wou vorige week een nieuwe radio/navigatie in me corsa laten inbouwen en toen kwamen hun erachter dat op sommige plekjes zover ze konden zien het omhulsing van de accessoire draad is weggebrand. nou deed hij het nog wel gewoon want me oude radio is er spelend uitgehaald.

      Nou ben ik niet zo technies en zou ik denken leg er een nieuwe kabel tussen en klaar maar volgens het inbouwstation moest ik misschien alle kabels van me contactslot af gaan vernieuwen omdat die waarschijnlijk aangetast zijn enzo.

      Maar wat zeggen jullie ervan?

      #17773887
      Klopper
        Lid sinds:
        19 September 2010

        Ik weet niet precies waar het allemaal aangetast is, maar ik verwacht niet dat ook die bedrading vervangen hoeft te worden. Bedrading smelt namelijk als het koper aan de binnenkant warm wordt, en tegelijkertijd de vinyl-laag aan de buitenkant de warmte niet kwijt kan aan de lucht… Anders gezegd; als er veel bedrading in een bos bij elkaar wordt gehouden, kan de warmte van de draden niet weg, en smelt het vinyl…
        Dit is eveneens de reden dat je een kabelhaspel / verlengsnoer altijd volledig moet afrollen als je met zware apparaten gaat werken.

        Ik zou zeggen; tape om de stukken die gesmolten zijn, en kijken of de bedrading zijn warmte kwijt kan…

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.