Acceleratie, schakelpunten 0-100

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Acceleratie, schakelpunten 0-100

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208855
    Kadett 1.5-TD 4Deurs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2008

      Hoe zit het nu eigenlijk met koppel/toerental, voor het snelst mogelijk van 0-100 km/h te gaan?

      Ik weet dat je moet schakelen als je koppel van bv de eerste versnelling onder die van de tweede zakt, maar bij welke toerentallen dit nu juist is? Je voelt natuurlijk wel wanneer de auto zijn trekkracht begint te verliezen, maar kan je er nog altijd 500 toeren langs zitten ofzo…

      Is dit correct? Of schakel je gewoon het beste bij maximum vermogen, de eeuwige vraag, Koppel/vermogen

      #17466589
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :Pja schakeld over zodra je op het max koppel zit, dus als je blok het meeste koppel leverd bij 5500 toeren en daarna weg zakt had je al moeten schakelen. tevens gaat je blok dan langer mee dan als je wacht tot z’n toeren begrenzer er bij komt

        #17466590
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          das ook niet altijd waar.
          ik had mijn max koppel al bij 3000 rpm.
          en max vermogen bij 5800 rpm..
          dus schakelde rond de 5800 rpm….

          hangt compleet van je motor af.

          #17466591
          The_Undertaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 April 2006

            Is gewoon een kwestie van aanvoelen. Hangt af van motor, overbrenging, etc.

            Je moet gewoon een tijdje voor dat hij in trekkracht afneemt, gaan schakelen, en ff kijken hoe hij hem dan weer oppakt.

            #17466592
            Tomvt
              Lid sinds:
              2 July 2004

              zorgen dat ie terugvalt op z’n max koppel of iets eronder

              #17466593
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ja mijn X16XE met powerbox doet al zijn werk op max toeren, dan zal ik dus ook door moeten halen tot 6700 toeren op de teller.. (tegen de toerenbegrenzer aan dus)

                is geheel afhankelijk van het type motor.

                gaat t om de turbo diesel??

                ga even uit van mijn ervaringen van de X17DT (TC4EE1) 82pk 1.7TD intercooler van de astra-F / Vectra-A -B

                deze begint te trekken bij ongeveer 2500 toeren, dan heeft dit type motor ook het meeste koppel, zorgen dat je iets boven die 2500 toeren komt als je hebt over geschakeld.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.